وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه ارشد روانشناسی گرایش تربیتی: بررسی رابطه بین سبک دلبستگی و صفات شخصیتی با تاب آوری دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی شهر بشاگرد در سال 1392

 
تاریخ: 11-07-98
نویسنده: مدیر سایت

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………..

1-1بیان مسأله………………………………………………………………………………………………………………………….

1-2 ضرورت تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….
1-3 اهداف تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………..
1-4 سوالات تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………
1-5 فرضیه های تحقیق…………………………………………………………………………………………………………….

1-6 تعریف واژه ها و اصطلاحات…………………………………………………………………………………………….
فصل دوم- مروری بر تحقیقات انجام شده
2-1 مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………….
2-2 اصول نظریه دلبستگی……………………………………………………………………………………………………..
2-3 دلبستگی………………………………………………………………………………………………………………………..
2-4 مراحل ارتباط عاطفی……………………………………………………………………………………………………..
2-5 ویژگی های دلبستگی……………………………………………………………………………………………………….
2-6 سبک های دلبستگی………………………………………………………………………………………………………….

2-7 ویژگی‌های نوزاد‌ان با سبک‌های د‌لبستگی مختلف …………………………………………………………………
2-8 دلبستگی درطول زندگی………………………………………………………………………………………………………..
2-9 ویژگی های طبقات دلبستگی بزرگسالان………………………………………………………………………………..
2-10 مقایسه دلبستگی کودک و بزرگسال……………………………………………………………………………………..
2-11 پیامد های دلبستگی…………………………………………………………………………………………………………..
2-12 ارتباط نظریه دلبستگی با نظریات دیگر……………………………………………………………………………………
2-12-1 نظریه روان تحلیل گری……………………………………………………………………………………………………
2-12-2 نظریه رفتار گرایی: 25

2-12-3 دیدگاه كردار شناسی: 26

2-12-4  پژوهش‌های هارلو: 27

2-13 صفات شخصیت: 28

مدل پنج عاملی شخصیت مک کری و کاستا 29

13-2-1 ثبات بین فرهنگی.. 30

2-13-2 ثبات عوامل. 31

2-13-3 همبستگی های هیجانی و رفتاری.. 32

2-13-4 تاب آوری.. 34

2-13-4-1 ویژگی های افراد تاب آور. 36

2-13-4-2 نقش صفات شخصیتی در تاب آوری.. 37

2-14 پیشینه: 39

فصل سوم- روش تحقیق

3-1 مقدمه: 42

3-2 روش و نوع پژوهش: 42

3-3  جدول متغیرها: 42

3-4 جامعه آماری، حجم نمونه، روش نمونه گیری: 43

3-5 روش اجرای پژوهش: 43

3-6 ابزار پژوهش و ویژگی های روان سنجی آن: 43

3-7 تجزیه و تحلیل داه ها: 44

  برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

فصل چهارم- نتایج

4-1 توصیف داده ها…..

4-2 آزمون فرضیه ها…..

فصل پنجم- بحث و نتیجه گیری

5-1 بحث و بررسی فرضیه های پژوهش… 54

5-2 محدودیت های پژوهش: 57

5-3 پیشنهادات پژوهش: 57

منابع

منابع فارسی……

منابع غیر فارسی…………….

چکیده انگلیسی.. .

پیوست.. .
فهرست جداول

جدول 4-1: شاخصهای توصیفی رگه های شخصیت و تاب آوری در نمونه های مورد مطالعه. 46

جدول 4-2: شاخصهای توصیفی سبکهای دلبستگی در نمونه های مورد مطالعه. 47

جدول 4-3: ضرایب همبستگی پیرسون رگه های شخصیت با تاب آوری در نمونه های مورد مطالعه. 48

جدول 4-4: ضرایب همبستگی پیرسون سبکهای دلبستگی با تاب آوری در نمونه های مورد مطالعه. 49

جدول 4-5: سطح معناداری و Z کولموگروف جهت بررسی نرمالیتی متغیرهای پژوهش… 50

جدول 4-6: خلاصه اطلاعات مربوط به ضرایب رگرسیون، ضریب تعیین و خطای معیار برآورد پیش بینی تاب آوری بر پایه رگه های شخصیت (به روش رگرسیون گام به گام) 51

جدول 4-7: خلاصه اطلاعات مربوط به ضرایب رگرسیون، ضریب تعیین و خطای معیار برآورد پیش بینی تاب آوری بر پایه سبکهای دلبستگی (به روش رگرسیون گام به گام) 52

چکیده:

مطالعه حاضر با هدف بررسی ارتباط میان تاب آوری دانش آموزان با رگه های مختلف شخصیت و سبکهای دلبستگی آنان انجام شد. جامعه آماری این مطالعه توصیفی شامل کلیه دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی شهر بشاگرد بود. حجم نمونه با بهره گرفتن از روش نمونه گیری تصادفی طبقاتی (هدفمند) و فرمول حجم نمونه کوکران،210 نفر  محاسبه گردید که در نهایت 202 نفر به سوالات پاسخ دادند. شرکت کنندگان به سوالات ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺗﺎب آوری ﻛﻮﻧﻮر و دﻳﻮﻳﺪﺳﻮن، سبکهای دلبستگی كولینز و رید و شخصیت نئو پاسخ گفتند. پرسشنامه ها بدون نیاز به نام افراد تهیه گردید و ملاحظات اخلاقی در آنها کاملاً رعایت شد. اطلاعات پس از جمع آوری با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS نسخه 16 و آزمونهای آماری همبستگی پیرسون و رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. تحلیل نتایج نشان داد که رگه شخصیتی روان رنجورخویی با تاب آوری رابطه معکوس و معنادار و رگه شخصیتی برونگرایی و توافق و وجدان گرایی با تاب آوری همبستگی مثبت و معناداری در سطح 01/0>P داشت. سبک دلبستگی اجتنابی نیز با تاب آوری در افراد تحت بررسی همبستگی مثبت و معناداری داشت 05/0>P. پیش بینی تاب آوری بر اساس رگه های شخصیت نشان داد که 2/36 درصد از واریانس متغیر تاب آوری توسط رگه های شخصیتی مسئولیت پذیری و برون گرایی تبیین می شود. همچنین سبکهای دلبستگی وارد معادله رگرسیون شدند. مدل رگرسیون معنادار

« پایان نامه برق (مخابرات): پروتکل مسیریابی مقاوم و کارا برای شبکه های بی سیم اقتضایی نظامیدانلود پایان نامه ارشد : به کار گیری الگوی برنامه ریزی ریاضی مثبت در مدیریت منابع آب­های سطحی »