وبلاگ

توضیح وبلاگ من

سمینار ارشد رشته مکانیک: بررسی اثر تشعشعی میکروکانال های قابل استفاده در خنک کاری تجهیزات الکترونیکی

 
تاریخ: 11-07-98
نویسنده: مدیر سایت

آن مواجه بوده و می باشد، مسئله دفع حرارت ناشی از عملكرد این دستگاه ها می باشد، لذا دستیابی به مدارج بالاتر انتقال حرارت با بهره گرفتن از میكروكانال ها مورد توجه قرار گرفت لیكن به سهم تشعشع در انتقال حرارت در میكروكانال ها كمتر پرداخته شده است.

هدف از پژوهش حاضر در نظر گرفتن سهم تشعشع در انتقال حرارت در میكروكانال ها جهت دستیابی به پیش بینی های دقیق تری از انتقال حرارت كل در میكروكانال ها می باشد.

گفتار نخست

1- معرفی میكروكانال ها

1-1- نیازمندی به گذرگاه های باریكتر برای عبور جریان

جریان سیال داخل كانال ها در بطن بسیاری از سیستم های طبیعی و سیستم های ساخته شده توسط بشر قرار دارد، انتقال جرم و حرارت در سیستم های بیولوژیكی در كل طول دیواره های كانال قابل انجام می باشد، مواردی چون مغز، ریه ، كلیه، روده و مانند آنها، به مانند آنچه كه در بسیاری از سیستم های ساخته شده توسط بشر به وقوع می پیوندد. مواردی چون مبدل های حرارتی، راكتورهای هسته ای، واحدهای تقطیر، واحدهای جداسازی هوا و نظیر آنها. به طور كلی فرایندهای انتقال در طول دیوارة كانال ها انجام می شود، چرا كه جریان حجمی از روی سطح مقطع كانال عبور می كند بنابراین سطح مقطع   برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنیدكانال می تواند به عنوان عبور دهنده سیال به داخل یا خارج دیواره های كانال ایفای

« دانلود پایان نامه ارشد:بررسی وجود تراژن در برخی از نمونه برنج های موجود در بازار ایراندانلود پایان نامه حقوق:رابطه فشارهای روانی با عوامل رافع مسئولیت کیفری »