وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه ارشد مهندسی شیمی: بررسی سینتیک انحلال پلی وینیل الکل

 
تاریخ: 11-07-98
نویسنده: مدیر سایت

علوم اجتماعی – جامعه شناسی
علوم ارتباطات
عمران
مدیریت آموزشی و برنامه ریزی درسی
معماری و شهرسازی
مهندسی برق
مهندسی شیمی
مهندسی صنایع
مهندسی کامپیوتر
 

پایان نامه ارشد مهندسی شیمی: بررسی سینتیک انحلال پلی وینیل الکل
 
متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی

با عنوان : بررسی سینتیک انحلال پلی وینیل الکل

در ادامه مطلب می توانید صفحات ابتدایی این پایان نامه را بخوانید
و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.
 

دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشکده تحصیلات تکمیلی
گروه مهندسی شیمی
عنوان:
بررسی سینتیک انحلال پلی وینیل الکل
برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید/>چکیده
در تعیین سینتیک انحلال یک حل شونده عوامل مختلفی تاثیر دارند. از جمله این عوامل می توان به اندازه ذرات حل شونده، غلظت محلول، دمای انحلال و سرعت همزن را اشاره نمود. به طور کلی در مکانیسم انحلال یک ماده دو مکانیسم ارائه می گردد 1- مرحله نفوذ از فیلم تشکیل شده حول ذرات حل شونده 2- واکنش در سطح ذرات.
اگر مرحله نفوذ بسیار آهسته باشد این مرحله کنترل کننده انحلال است ولی اگر ضریب نفوذ بزرگ و این مرحله سریع روی دهد و سرعت واکنش کوچک باشد آنگاه مرحله واکنش در سطح غالب بوده و فرایند انحلال توسط این مکانیسم کنترل و تفسیر می گردد. بررسی تاثیر پارامترهای مذکور در ادامه می تواند تاییدی بر صحیح بودن مکانیسم انتخاب شده باشد. تعیین انرژی اکتیواسیون انحلال هم یکی دیگر از پارامترهای مهم در فرایند انحلال است. در بررسی سینتیک انحلال پلی وینیل الکل مطلب کمی پیچیده تر است زیرا این ماده یک پلیمر است و در مکانیسم انحلال آن عوامل دیگری نیز نقش دارند از جمله جرم مولکولی پلیمر و یا مدت زمان لازم برای تورم آن در حلال.
مقدمه
در تعیین سینتیک انحلال یک حل شونده در یک حلال میزان انرژی اکتیواسیون و تاثیر پارامترهای موثر بر حلالیت از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشند.
به طور خلاصه پارامترهای تاثیرگذار عبارتند از:
1- اندازه ذرات حل شونده
2- غلظت محلول
3- دمای انحلال
4- سرعت هم زدن
همچنین عوامل دیگری هم وجود دارند که ممکن است به طور خاص در یک سیستم مورد مطالعه قرار گیرد مانند تاثیر حضور یک اسید و یا یک باز خاص و یا تاثیر تابش امواج مافوق صوت به محلول.
در بخش دوم سنیتیک انحلال چند ماده مختلف را ارزیابی و با نحوه ارائه سینتیک و بعضی تفاوت های موجود آشنا می شویم. در فصل سوم سینتیک انحلال از منظری دیگر مورد توجه قرار گرفته است. از آنجا که پلی 

« دانلود پایان نامه : بررسی ارتکاب جرم در خواب و دامنه ی مسوولیت کیفری آن با رویکردی در قانون مجازات جدید مصوب 1392پایان نامه ارشد رشته ادبیات فارسی: کتاب شناسی دستور زبان فارسی دوره معاصر »