وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه عوامل آمیخته بازاریابی//ضمانتنامه محصول

 
تاریخ: 21-07-98
نویسنده: مدیر سایت

پایان نامه عوامل آمیخته بازاریابی//ضمانتنامه محصول
اندازه ، ابعاد و حجم کالا:

اندازه کالا به مشخصات فیزیکی کالا همچون طول، عرض، ارتفاع و حجم اشغال شده آن ، دلالت دارد. فزونی جمعیت، بزرگ شدن شهرها، کوچکتر شدن فضای حیاتی برای فعالیت هر فرد انسانی و صرفه جویی های اقتصادی باعث شده است ابعاد و اندازه کالاها روز به روز کوچکتر، پیچیده تر و مناسب با مقتضیات زندگی و همگام با پیشرفتهای فنی باشد. بدیهی است در چنین شرایطی، کالایی که در مقایسه با کالاهای رقیب خود دارای ابعاد، اندازه و حجم کوچکتر و مناسبترین طول و عرض بوده و و ظایف اساسی خود را انجام دهد، موفق تر خواهد بود (بلوریان تهرانی، ۱۳۷۶، ص۵۷ ).

 

2-2-2-8- ضمانتنامه محصول

 ضمانتنامه عبارت است ازتعهدکتبی ای که شرکت به مشتری می دهد. مارکهایی که دارای ضمانتنامه های محدوداست درمقایسه بامارکهایی که دارای ضمانتنامه های کامل است مقبولیت کمتری دارد.

ضمانت معمولا به تعهداتی گفته می شود که فروشنده کالا در مقابل خریدار، متعهد به انجام آن است.

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

این ضمانت می تواند به خریدار اطمینان دهد که کالای انتخاب شده می تواند نیازهایش را تامین کند و آنچه را که قرار است انجام دهد، انجام خواهد داد. همچنین در صورت معیوب بودن کالا و یا به دلایلی دیگر(غیر عمد) ، اگر گالا نتواند نیاز او را برآورده کند، می تواند کالای خریداری شده را تعویض و یا جانشین گرداند. (کمالی،دادخواه، ۱۳۸۴، ص۱۱۱).

معمولا ضمانت شامل دو قسمت است : قسمت اول که به گارانتی(Guaranty) یا تضمین مرغوبیت کالا معروف است به معنای تعهد رفع نقایص، معایب یا تامین قطعات لازم به طور رایگان در مدت معینی پس از فروش است. این تضمین از عوامل جلب رضایت مشتری و ایجاد اطمینان نسبت به صحت عملکرد کالا است و مشتری چنین می پندارد که اگر کالا دارای کیفیت مرغوب نمی بود ، تولید کننده آن را ضمانت نمی کرد. (بلوریان تهرانی،۱۳۷۶، صص۶۰-۵۹ )

قسمت دوم که به وارانتی(Warranty) موسوم است شامل تضمین ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی مورد نیاز کالا در یک مدت زمان طولانی پس از نصب دستگاه می باشد.

هزینه خدمات وارانتی برای محصولات فروخته شده با وارانتی را می توان  با افزایش میزان اطمینان محصول از طریق فرآیند توسعه، کاهش داد که این موضوع باعث افزایش هزینه تولید خواهد 

« پایان نامه عدم تقارن اطلاعاتی،مخاطبان افشای اطلاعاتپایان نامه بررسی تاثیر IT در آموزش بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان »