وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه تعدیل قیمت سهام/تاریخچه گزارشگری مالی

 
تاریخ: 21-07-98
نویسنده: مدیر سایت

پایان نامه تعدیل قیمت سهام/تاریخچه گزارشگری مالی
تاریخچه اهداف اطلاعات حسابداری و گزارشگری مالی

استفاده از اطلاعات و نتایج حاصل از گزارشگری مالی مؤسسات برای انجام تصمیم‌گیری عقلانی، هم در بخش انتفاعی و هم در بخش عمومی به عنوان یکی از اهداف گزارشگری مالی کارکنان توجه تمامی مجامع بین‌المللی تهیه و تدوین استانداردها و مفاهیم نظری حسابداری بوده است.

به‌عنوان‌مثال، انجمن حسابداران رسمی آمریکا در سال 1966 در شرحی از تئوری حسابداری. حسابداری را فرآیند تشخیص اندازه‌گیری و گزارش اطلاعات اختصاصی به نحوی که برای استفاده‌کنندگان از این اطلاعات، امکان قضاوت و تصمیم‌گیری آگاهانه را فراهم آورد، تعریف کرده است و سه هدف زیر را برای حسابداری عنوان کرده بود :

1- تصمیم‌گیری در مورداستفاده از منابع محدود و تعیین هدف‌های واحد انتفاعی

2- ایفای وظیفه مباشرت و ارائه گزارش‌های مرتبط به منابع

3- تسهیل ایفای وظایف اجتماعی و اعمال کنترل

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

تصمیم‌گیری معمولاً با ارزیابی انتظار وقوع رویدادها در آینده مرتبط است. صرف‌نظر از به‌کارگیری روش‌های خام یا روش‌های پیچیده پیش‌فرض برای ارزیابی انتظارات آینده این روش‌ها را می‌توان مدل ها تصمیم‌گیری نامید. ظرفیت و توان ارائه اطلاعات مفید برای فرآیند تصمیم‌گیری مرتبط با آینده را اصطلاحاً توان پیش‌بینی می‌نامند. بنابراین مهمترین هدف حسابداری تأمین و ارائه اطلاعات مفید برای تصمیم‌گیری است. در بیانیه شماره چهار هیئت اصول حسابداری نیز حسابداری به عنوان یک فعالیت خدماتی که وظیفه آن تهیه و ارائه اطلاعات کمی درباره واحدهای اقتصادی است که بدواً ماهیت مالی دارد و قاعدتاً باید برای تصمیم‌گیری‌های اقتصادی مفید باشد، تعریف شده است. کمیته تروبلاد[1] که توسط انجمن حسابداران خبره آمریکا به منظور تدوین هدف‌های صورت‌های مالی بیان نموده بود. هیئت استانداردهای حسابداری مالی نیز به بیانیه شماره یک مفاهیم حسابداری مالی هدف‌های کلی گزارشگری مالی را فراهم آوردن اطلاعات به منظور تصمیم‌گیری‌های مفید تجاری و اقتصادی قلمداد نموده است. دیدگاه مشترک میان گزارش‌های مطرح‌شده در بالا به تفاهم رسیدن حرفه حسابداری درباره لزوم مفید و مربوط بودن صورت‌های مالی برای تصمیم‌گیری‌های استفاده‌کنندگان است (سروش نیا، 1393).

« دانلود پایان نامه روانشناسی:بررسی رابطه بین سبك زندگی و آرامش روانیکارت امتیازی متوازن/پایان نامه سرمایه های فکری »