وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه درباره تداعی برند:-نام تجاری موفق

 
تاریخ: 03-08-98
نویسنده: مدیر سایت

( اطلاع رسانی ) : ایجاد توجه به مزایا و فواید نام تجاری .                                     I[3]

(جذبه احساسی ): ایجاد شخصیت و هویت برای نام تجاری                                    E[4]

( جنبه های کارکردی ): در مجموع این نام تجاری چگونه عمل می‎‎کند.                           W[5]

(کاپفرر، 2008، ص9)


 

2-2-5 دیدگاه های شناسایی برند
آکر چهار دیدگاه برای شناسایی برند معرفی کرده است که عبارت است از:  (اخوان، 1389، ص3)

1-برند به عنوان محصول: این دیدگاه در برگیرنده ابعادی از قبیل ویژگی های محصول، کیفیت و قلمرو محصول و محصولات مربوط به یک برند معین است.ابعاد دیگر آن نیز شامل استفاده از موقعیت مناسب که در زمان مناسب رخ می‎‎دهد، موضوع یابی یک برند که بر نوع خاصی از کاربران دلالت دارد، و رابطه برند با کشور مبدا آن، که باعث ایجاد اعتبار برای آن برند می‎‎شود.

2-برند به عنوان سازمان: این دیدگاه بیشتر بر ویژگی برند تمرکز دارد و نوآوری و توجه سازمان به

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

مشتریان را شامل می‎‎شود. همچنین این دیدگاه در مقابل بعد جهانی دارای بعد محلی نیز می‎‎باشد، و این موضوع که سازمان، هویت جهانی داشته باشد و یا برای پیوستن به بازارهای محلی تلاش می‎‎کند، به انتخاب سازمان بستگی دارد.استراتژی محلی از طریق ایجاد رابطه با مشتریان می‎‎تواند به درک بهتر نیازهای آن ها بیانجامد در حالی که، یک استراتژی جهانی به طول عمر و پایداری برند اشاره دارد و متضمن آینده آن برند می‎‎شود.

3- برند به عنوان شخص: این دیدگاه شامل بعد شخصیتی برند است. شخصیت برند به مجموعه ای از ویژگی های انسانی مرتبط با برند گفته می‎‎شود. این ویژگی میتواند شامل: جنس، سن، علاقه، توجه فرد و غیره باشد.

4-برند به عنوان سمبل(نماد ها) : اکر معتقد است که یک سمبل قوی می‎‎تواند پایه و اساس شناسایی و هویت برند باشد، و باعث افزایش قدرت تشخیص و یا میزان یادآوری در بین مشتریان شود. به عقیده وی، شیوه های بصری و عینی مانند تصویر سازی با نمایش یک برند معنادار می‎‎تواند از موثرترین را ههای ایجاد سمبل برای برند باشد.


 

« دانلود پایان نامه ارشد:تعیین نقش توبه در سقوط مجازات از منظر فقه و حقوق با تاکید بر قانون مجازات جدیددانلود پایان نامه سیاست جنایی ایران در قبال جرایم منافی عفت – حقوق -گرایش : جزا و جرم شناسی »