( اطلاع رسانی ) : ایجاد توجه به مزایا و فواید نام تجاری . I[3]
(جذبه احساسی ): ایجاد شخصیت و هویت برای نام تجاری E[4]
( جنبه های کارکردی ): در مجموع این نام تجاری چگونه عمل میکند. W[5]
(کاپفرر، 2008، ص9)
2-2-5 دیدگاه های شناسایی برند
آکر چهار دیدگاه برای شناسایی برند معرفی کرده است که عبارت است از: (اخوان، 1389، ص3)
1-برند به عنوان محصول: این دیدگاه در برگیرنده ابعادی از قبیل ویژگی های محصول، کیفیت و قلمرو محصول و محصولات مربوط به یک برند معین است.ابعاد دیگر آن نیز شامل استفاده از موقعیت مناسب که در زمان مناسب رخ میدهد، موضوع یابی یک برند که بر نوع خاصی از کاربران دلالت دارد، و رابطه برند با کشور مبدا آن، که باعث ایجاد اعتبار برای آن برند میشود.
2-برند به عنوان سازمان: این دیدگاه بیشتر بر ویژگی برند تمرکز دارد و نوآوری و توجه سازمان به
مشتریان را شامل میشود. همچنین این دیدگاه در مقابل بعد جهانی دارای بعد محلی نیز میباشد، و این موضوع که سازمان، هویت جهانی داشته باشد و یا برای پیوستن به بازارهای محلی تلاش میکند، به انتخاب سازمان بستگی دارد.استراتژی محلی از طریق ایجاد رابطه با مشتریان میتواند به درک بهتر نیازهای آن ها بیانجامد در حالی که، یک استراتژی جهانی به طول عمر و پایداری برند اشاره دارد و متضمن آینده آن برند میشود.
3- برند به عنوان شخص: این دیدگاه شامل بعد شخصیتی برند است. شخصیت برند به مجموعه ای از ویژگی های انسانی مرتبط با برند گفته میشود. این ویژگی میتواند شامل: جنس، سن، علاقه، توجه فرد و غیره باشد.
4-برند به عنوان سمبل(نماد ها) : اکر معتقد است که یک سمبل قوی میتواند پایه و اساس شناسایی و هویت برند باشد، و باعث افزایش قدرت تشخیص و یا میزان یادآوری در بین مشتریان شود. به عقیده وی، شیوه های بصری و عینی مانند تصویر سازی با نمایش یک برند معنادار میتواند از موثرترین را ههای ایجاد سمبل برای برند باشد.