وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه ارشد مهندسی برق کنترل: کنترل مقاوم سیستم PH به روش QFT

 
تاریخ: 11-07-98
نویسنده: مدیر سایت

دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشکده تحصیلات تکمیلی
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
مهندسی برق – کنترل
عنوان:
کنترل مقاوم سیستم PH به روش QFT
برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده
به طور کلی کنترل فرآیندهایی که دارای تغییرات ناگهانی و بزرگ در پارامترها هستند سخت و دشوار است. با یک کنترل کننده کلاسیک با پارامترهای ثابت مانند PID همواره ترس از ناپایداری را باید به همراه داشت. یک کنترل کننده تطبیقی کلاسیک به اندازه کافی برای ردیابی تغییرات پارامترها سریع نمی باشد و خطای حالت گذرا غیرقابل قبول و اجتناب ناپذیر است. یک کنترل کننده مقاوم با روش QFT با پارامترهای ثابت معمولا به سبب محافظه کاری بالا و حتی زمانی که کران نامعینی وسیع باشد، که این امر برای کنترل مقاوم مشکل ساز خواهد بود، کنترل مقاوم در صورت وجود جواب مدعی ارائه یک جبرانساز منحصر به فرد با ساختار ثابت و خطی می باشد.
این تحقیق در تلاش است که فرآیند PH را که از جمله مهم ترین فرآیندهای صنعتی می باشد و توسط یافته های کنترلی متفاوت مورد ارزیابی قرار گرفته است.   برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنیدبرای انجام این کار از روش QFT در کنترل مقاوم که در صورت طراحی کنترل جبرانساز مناسب و پیش فیلتر؛ مشخصه های مطلوب در ناحیه نامعینی به دست می آید بهره گرفته شده است. در نتیجه کنترلر مقاوم بسیار ساده تر و ارزانتر از کنترل کننده های تطبیقی و هوشمند است که کنترلرهایی با ساختار متغیر، غیرخطی و اکثرا با محاسبات زمان طولانی می باشند. حسن دیگر کنترلر مقاوم این است که بر مبنای ریاضیات قوی بوده که این امر در کنترلر تطبیقی و هوشمند کمتر مشاهده می شود.
فصل اول: مقدمه
1-1- سیستم PH
فرآیند PH به طور گسترده ای در صنعت وجود دارد و کنترل PH در بسیاری از زمینه های مختلف مهندسی شیمی و مهندسی بیوتکنولوژی نقش کلیدی دارد که درجه سختی کنترل PH در فرآیندهای مختلف متفاوت است. برای مثال فرآیند خنثی سازی آب تمیز نسبتا خطی است و یک کنترل کننده PI کلاسیک می تواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد، در حالی که تصفیه پسآب صنعتی یکی از فرآیندهای کنترلی سخت است. به همین علت بخش بزرگی از روش های کنترل PH بر فرایند تصفیه پسآب آزموده شده اند. که به طور مفصل در فصل دوم به مشخصات این سیستم پرداخته ایم.
2-1- کنترل مقاوم به روش QFT
QFT یک روش طراحی و یکی از روش های کنترل مقاوم است که مبتنی بر تئوری فیدبک بوده و برای دستیابی به خصوصیات مطلوب سیستم با وجود نامعینی و اغتشاش در فرآیند تأکید دارد. در عمل پارامترهای سیستم و 

« دانلود پایان نامه ارشد : شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاه تست قند خون در شهر تهرانپایان نامه ارشد: ارزیابی و مقایسه برآورد میزان رسوب سطح جاده جنگلی توسط دو مدل WARSEM وSEDMODL »