مواجهند، اهمیت زیادی قائل هستند. ماهیت کسب وکار و ارائه خدمات مالی، پذیرش ریسک است زیرا بدون پذیرش ریسک قادر به سودآوری و رشد نیستند. با توجه به ماهیت کسب و کار و ارائه خدمات مالی، مدیریت ریسک برای این نوع شرکتها از اهمیت ویژهای برخوردار است. در واقع، این موسسات باید ریسکهایی را که میپذیرند، مدیریت کنند(کوچ[12] و همکاران،2011). شرکتهای ارائه دهنده خدمات مالی مانند بانکها، با ریسکهای بزرگی همچون ریسک بازار(مانند ریسک نرخ ارز، نرخ بهره و قیمت سهام)، ریسک نقدینگی(مالی)، و ریسک عملیاتی(مانند ریسک IT، نیروی انسانی و قوانین) مواجهند. پیچیده و متنوع شدن ریسکها، فقط ناشی از تغییرات سریع در تکنولوژی، سرعت در ارتباطات، جهانی شدن کسب و کارها و تغییر بازارها نیست. امروزه شرکتها در محیطی کاملاً متفاوت نسبت به 10 سال پیش، فعالیت میکنند. منبع ریسکها می تواند در داخل یک شرکت باشد. اتخاذ استراتژیهای توسعهای، مانند تملک، سرمایهگذاری در بازارهای نوظهور، تجدید ساختار سازمانی، برون سپاری فرآیندهای اصلی، پروژه های سرمایهگذاری بزرگ و توسعه محصولات جدید ، همگی میتوانند ریسکهای یک شرکت را افزایش دهند(فانگ[13]،2009). مدیریت یکپارچه ریسک، فعالیتی جامع، یکپارچه و مستقل است که به شرکت کمک میکند تا به هدف اصلی خود یعنی
سایت های دیگر :