وبلاگ

توضیح وبلاگ من

عوامل موثر بر رفتار مشتریان:پایان نامه درمورد بازاریابی حسی

 
تاریخ: 22-07-98
نویسنده: مدیر سایت

2-3-4-1-1 ویژگی های فیزیکی:

 

محیط فیزیکی[2]: محیط فیزیکی شامل دکور ،صداها، بوها، نورپردازی، وضعیت هوا و سایر عواملی است که عامل محرک را در بر می گیرند .محیط فیزیکی زیرمجموعه ای از تاثیرات موقعیتی است.توجه به محیط فیزیکی در بحث خدمات و کسب و کارهایی که با ارائه خدمت به مخاطبان سروکار دارند نظیر هتل ها و رستوران ها اهمیت زیادی دارد .برخی از عناصر محیط فیزیکی را مورد بررسی قرار می دهیم:

 

1-رنگ ها[3]: توجه به رنگ ها در جلب توجه و علاقه مصرف کنندگان تاثیرگذاری چشم گیری دارد .مفاهیم و معانی رنگ ها در فرهنگ های مختلف با یکدیگر متفاوتند به همین دلیل رنگ ها و سایر جنبه های محیط فیزیکی باید متناسب با فرهنگ یک جامعه طراحی شود.

 

2- رای

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

حه[4]: رایحه می تواند بر روی رفتار مصرف کننده تاثیر گذار باشد. یکی از مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که یک محیط معطر می تواند موجب افزیش تعداد دفعات بازدید مصرف کنندگان از فروشگاه ،افزایش تمایل آن ها به خرید ،و احساس نکردن گذشت زمان در مدت حضور در فروشگاه شود(هاوکینز و همکاران ،2004: 380).بیشتر مردم در قبال بوهای مختلف ،چه عطرها و چه رایحه های طبیعی ،احساساتی خاص دارند .رایحه ها ممکن است تداعی کننده خاطرات و تجربه های خاصی باشند ،بنابراین مولدهای محیطی می توانند بین شرکت و مشتریان همزیستی ایجاد نمایند و تجربه حسی را تقویت کنند(هولتن و همکاران ،2009: 241).

 

« پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت : شخصیت شناسی مردم کوچه و بازار و طبقات پایین جامعهدانلود پایان نامه ارشد : بررسی ایده آل های باروری در بین زنان 49-15 ساله (مطالعه موردی: شهرستان مهر، استان فارس) »