وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود پایان نامه ارشد:بررسی وتحلیل وطن گزینی اعراب در خراسان (قرن اول)

 
تاریخ: 11-07-98
نویسنده: مدیر سایت

نتیجه بافت منطقه از منظر سیاسی _فرهنگی و اجتماعی اندک دگرگون شد.
دلیل دیگری که می تواند عامل مهاجرت باشد مهاجرت اجباری افرادی بودکه به هر نحوی برای خلافت اسلامی درد سر ساز بودند . از این رو بیم جان خود را داشتند ؛زیرا در شهرهای اردوگاهی وجود آنان برای جامعهء و حکومت به نوعی تشنج زا بود ؛ تصمیم مهاجرت به سرزمین های مجاور گرفتند . یکی از این سرزمین ها خراسان بود یا بدان دلیل که در مقایسه با سرزمین عربستان از ویژگی هایی نظیر محصول و آب وهوا و… مناسب برخوردار بود . از سوی دیگر مهم ترین نکته امنیت و آسودگی اعراب در ناحیه خراسان بود.
از دیگر دلیل این امر می توان به شرایط آرمانی ؛فرهنگی و اجتماعی ایران اشاره نمود که همواره واز دیر باز برای اعراب جنبه سرزمین آرمانی داشت .

1-2-اهمیت ضرورت انجام تحقیق
– اهمیت نا حیه خراسان در جغرافیای سیاسی یا ژئوپلیتیک .
– قدرت یافتن اعراب در ناحیه خراسان و تغییر ماهوی سیاست های ناحیه خراسان در گذشت زمان .

1-3-پیشینه تحقیق
در ارتباط با موضوعات مشابه رساله چندین کتاب و پایان نامه فارسی و عربی وجود دارد، که هر کدام به جهاتی به موضوع مورد نظر اشاره کرده اند. در خصوص وجه تمایز تحقیق ما با کارهای سابق در این زمینه لازم به ذکر است که در منابع فارسی با موضوع وطن گزینی اعراب در خراسان , بیشتر به بیان کلیات مذکور در این راب  برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنیدطه پرداخته شده و منابع خارجی نیز موضوع را به نحو جامع بررسی ننموده اند. از دید ما فضای بحث و بررسی بیشتری وجود دارد.
بلاذری » درباره فتح خراسان می نویسد:
گویند ابوموسی اشعری، عبدالله بن بدیل بن ورقاء خزاعی را روانه جنگ کرد، عبدالله به کرمان رفت و از آن جا به طبسین شد… طبسین دوباروست که یکی را طبس گویند و دیگری را کرین. آن جا گرمسیر است و دارای نخلستانها و آن دو دژ دروازه های خراسانند.
عبدالله غنیمتی از آنجا به دست آورد. سپس گروهی از مردم نزد عمربن خطاب شدند و در مقابل شصت هزار درهم یا به قولی هفتادو پنج هزار صلح کردند، عمر ایشان را صلحنامه بداد.چون عثمان بن عفان به خلافت رسید

« پایان نامه شاخص مدیریت دانش و تاثیر آن بر اثربخشی عملکردپایان نامه ارشد مهندسی کشاورزی: تراکم های مختلف کاشت بر میزان عملکرد دانه و علوفه جو تاثیر معنی دار دارد »