وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه بررسی نیازسنجی آموزشی برنامه ­سازان صدا و سیما

 
تاریخ: 26-07-98
نویسنده: مدیر سایت

چکیده…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 1
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………. 3
بیان مساله……………………………………………………………………………………………………………………………………. 4
اهمیت و ضرورت پژوهش …………………………………………………………………………………………………………. 6
اهداف پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………… 7
اهداف کلی …………………………………………………………………………………………………………………………………. 7
اهداف ویژه…………………………………………………………………………………………………………………………………. 7
سوالات پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………. 7
تعریف واژه ها و اصطلاحات ……………………………………………………………………………………………………… 8
تعاریف نظری …………………………………………………………………………………………………………………………….. 8
تعاریف عملیاتی ………………………………………………………………………………………………………………………….. 8
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………. 10
بخش اول : مبانی نظری پژوهش…………………………………………………………………………………………………… 11
آموزش ……………………………………………………………………………………………………………………………………… 11
اهمیت آموزش در سازمان…………………………………………………………………………………………………………….. 13
آموزش ضمن خدمت ………………………………………………………………………………………………………………….. 14
نیاز ……………………………………………………………………………………………………………………………………………… 15
نیاز آموزشی ………………………………………………………………………………………………………………………………… 16
منابع نیازهای آموزشی …………………………………………………………………………………………………………………. 16
طبقه­بندی نیازهای آموزشی

zusa.ir

………………………………………………………………………………………………………….. 17
نیازسنجی آموزشی ………………………………………………………………………………………………………………………. 17
تاریخچه مختصر نیازسنجی آموزشی در دنیا………………………………………………………………………………….. 18
اهداف نیازسنجی ………………………………………………………………………………………………………………………… 19
فهرست مطالب
عنوان صفحه
ضرورت نیازسنجی ……………………………………………………………………………………………………………………… 20
فنون و ابزارهای نیازسنجی ………………………………………………………………………………………………………….. 21
تاریخچه تکنیک دلفی …………………………………………………………………………………………………………………. 22
روش دلفی ………………………………………………………………………………………………………………………………….. 23
مراحل انجام روش دلفی ……………………………………………………………………………………………………………… 25
موارد استفاده روش دلفی …………………………………………………………………………………………………………….. 27
فوائدو نقاط قوت روش دلفی ………………………………………………………………………………………………………. 27
خروجی روش دلفی ……………………………………………………………………………………………………………………. 27
محدودیت های روش دلفی …………………………………………………………………………………………………………. 28
موانع نیازسنجی ………………………………………………………………………………………………………………………….. 30
مراحل نیاز سنجی ……………………………………………………………………………………………………………………….. 30
اصول نیازسنجی ………………………………………………………………………………………………………………………….. 31
طبقه بندی انواع نیازسنجی ………………………………………………………………………………………………………….. 34
تعریف برنامه و برنامه­سازی در صداوسیما …………………………………………………………………………………… 36
برنامه…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 36
هدف …………………………………………………………………………………………………………………………………………. 37
مخاطب برنامه …………………………………………………………………………………………………………………………….. 37
موضوع برنامه …………………………………………………………………………………………………………………………….. 37
ساختار برنامه ………………………………………………………………………………………………………………………………. 37
طبقه برنامه ………………………………………………………………………………………………………………………………….. 37
تجهیزات …………………………………………………………………………………………………………………………………….. 37
ایده برنامه …………………………………………………………………………………………………………………………………… 38
برنامه­سازان صدا …………………………………………………………………………………………………………………………. 38
تهیه کننده رادیو…………………………………………………………………………………………………………………………… 38

فهرست مطالب
عنوان صفحه
گزارشگر……………………………………………………………………………………………………………………………………… 39
برنامه­سازان سیما …………………………………………………………………………………………………………………………. 39
تهیه کننده……………………………………………………………………………………………………………………………………. 39
کارگردان­ها………………………………………………………………………………………………………………………………….. 40
کارگردان هنری…………………………………………………………………………………………………………………………… 40
برنامه سازان خبر …………………………………………………………………………………………………………………………. 41
خبرنگار……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 41
دبیر خبر………………………………………………………………………………………………………………………………………. 42
تهیه کننده گفتگوی ویژه خبری……………………………………………………………………………………………………. 42
بخش دوم : پیشینه پژوهش …………………………………………………………………………………………………………. 43
الف)تحقیقات انجام شده در داخل کشور …………………………………………………………………………………….. 43
ب)تحقیقات انجام شده در خارج کشور………………………………………………………………………………………… 48
بخش سوم:نتیجه­گیری ………………………………………………………………………………………………………………… 50
فصل سوم: روش­شناسی پژوهش
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………… 53
روش پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………….. 53
جامعه آماری ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 54
نمونه آماری ………………………………………………………………………………………………………………………………… 54
ابزار گردآوری داده ها …………………………………………………………………………………………………………………. 55
روایی وپایایی ابزار……………………………………………………………………………………………………………………….. 55
تجزیه و تحلیل داده­ها………………………………………………………………………………………………………………….. 56
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………. 58
تجزیه و تحلیل توصیفی داده­ها …………………………………………………………………………………………………… 58
تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها ………………………………………………………………………………………………… 63
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل پنجم خلاصه ، نتیجه گیری و پیشنهادها
خلاصه ……………………………………………………………………………………………………………………………………….. 73
نتایج …………………………………………………………………………………………………………………………………………… 74
بحث و تفسیر نتایج …………………………………………………………………………………………………………………….. 78
محدودیتهای تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………………. 80
الف) محدودیت­ها در کنترل محقق………………………………………………………………………………………………. 80
ب) محدودیت­های خارج از کنترل محقق…………………………………………………………………………………….. 80
پیشنهادها……………………………………………………………………………………………………………………………………… 81
الف) پیشنهادها مبنی بر نتایج تحقیق……………………………………………………………………………………… 81
ب) پیشنهادها مبنی بر تجارب محقق…………………………………………………………………………………….. 83
ج) پیشنهاد برای محققان دیگر……………………………………………………………………………………………….. 84
پیوستها………………………………………………………………………………………………………………………………………… 86
منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………………………………. 96
منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………………. 99
فرم اصالت پایان­نامه……………………………………………………………………………………………………………………… 100
چکیده انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………………………. 101



فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول(3-1): توزیع فراوانی جامعه آماری به تفکیک جنسیت ………………………………………………………………… 54
جدول شماره (3-2 ): حجم نمونه را براساس جدول مورگان بر حسب جنسیت……………………………………… 55
جدول شماره (3-3): جدول تناظر سوالات…………………………………………………………………………………………… 56
جدول شماره(4-1): توزیع فراوانی برنامه­سازان به تفکیک جنسیت…………………………………………………………. 58
جدول شماره(4-2): توزیع فراوانی برنامه­سازان برحسب تحصیلات……………………………………………………….. 59
جدول شماره (4-3): توزیع فراوانی و درصد فراوانی برنامه­سازان برحسب سابقه کار………………………………. 60
جدول شماره(4-4):توزیع فراوانی برنامه­سازان برحسب وضعیت استخدامی……………………………………………. 61
جدول شماره(4-5):توزیع فراوانی برنامه­سازان برحسب گذراندن دوره آموزشی……………………………………… 62
جدول شماره (4-6): توزیع فراوانی نیازهای آموزشی تهیه کنندگان رادیو و رتبه­بندی نیازها
بر اساس آزمون فریدمن…………………………………………………………………………………………………………………….. 63
جدول شماره(4- 7): توزیع فراوانی نیازهای آموزشی گزارشگران رادیو و رتبه­بندی نیازها
بر اساس آزمون فریدمن…………………………………………………………………………………………………………………….. 64
جدول شماره(4-8 ): توزیع فراوانی نیازهای آموزشی تهیه­کنندگان سیما و رتبه­بندی نیازها
بر اساس آزمون فریدمن………………………………………………………………………………………………………………………. 65
جدول شماره (4-9): توزیع فراوانی نیازهای آموزشی کارگردان سیما و رتبه­بندی نیازها
بر اساس آزمون فریدمن…………………………………………………………………………………………………………………….. 67
جدول شماره (4-10): توزیع فراوانی نیازهای آموزشی کارگردان نقاشی متحرک و رتبه­بندی
نیازها بر اساس آزمون فریدمن…………………………………………………………………………………………………………….. 68
جدول شماره (4-11): توزیع فراوانی نیازهای آموزشی کارگردان ویدئویی و رتبه­بندی نیازها
بر اساس آزمون فریدمن………………………………………………………………………………………………………………………. 69
جدول شماره(4- 12): توزیع فراوانی نیازهای آموزشی تهیه کنندگان گفتگوی ویژه خبری و
رتبه­بندی نیازها بر اساس آزمون فریدمن……………………………………………………………………………………………… 70
فهرست نمودار
عنوان صفحه
نمودار شماره (4-1): توزیع فراوانی برنامه­سازان برحسب جنسیت……………………………………………………… 58
نمودار شماره(4-2): توزیع درصد فراوانی برنامه­سازان بر حسب تحصیلات………………………………………. 59
نمودار شماره(4-3): توزیع فراوانی برنامه­سازان برحسب سابقه کار…………………………………………………….. 60
نمودار شماره (4-4): توزیع فراوانی برنامه سازان برحسب وضعیت استخدامی……………………………………. 61
نمودار شماره(4-5): توزیع فراوانی برنامه­سازان برحسب گذراندن دوره آموزشی………………………………… 62
نمودار شماره (4-6):نمایش میانگین رتبه­های نیازهای آموزشی تهیه کنندگان رادیو……………………………… 63
نمودار شماره(4- 7): نمایش میانگین رتبه­های نیازهای آموزشی گزارشگران رادیو………………………………. 64
نمودار شماره(4- 8): نمایش میانگین رتبه­های نیازهای آموزشی تهیه کنندگان سیما……………………………… 66
نمودار شماره(4-9): نمایش میانگین رتبه­های نیازهای آموزشی کارگردان فیلم…………………………………….. 67
نمودار شماره(4-10): نمایش میانگین رتبه­های نیازهای آموزشی کارگردان نقاشی متحرک………………….. 68
نمودار شماره(4-11): نمایش میانگین رتبه­های نیازهای آموزشی کارگردان ویدئویی…………………………… 69
نمودار شماره(4- 12): نمایش میانگین رتبه­های نیازهای آموزشی تهیه کنندگی ویژه خبری………………… 70


چکیده
این پژوهش با هدف مطالعه نیازسنجی آموزشی برنامه­سازان صداوسیمای مرکز مازندران انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش 75نفر از برنامه سازان صدا وسیمای مرکز مازندران که 60 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای می باشد.،روش پژوهش توصیفی کتابخانه­ای و پیمایشی و ابزار جمع­آوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته که شامل 6 سوال می­باشد. در بخش آماری از جداول و نمودارها جهت توصیف، در بخش آمار استنباطی از آزمون فریدمن و برای تجزیه و تحلیل داده­ها از نرم­افزارspss استفاده شده است پایایی پرسشنامه با انتخاب 30 پرسشنامه و با استفاده از آزمون آلفای کرانباخ محاسبه و ضریب آلفا084/0 تعیین شد.روایی پرسشنامه با بررسی که استاد راهنما و مشاور و کارشناسان تحقیق کردند مورد تایید قرارگرفت نتایج این پژوهش حاکی از آن است که بیشترین نیاز آموزشی برنامه­سازان صدا، آموزش تکنیک­های جدید برنامه سازی رادیویی و شناخت نرم افزارهای آن است. گزارشگران رادیو هم نحوه برقراری ارتباط با مردم را اصلی­ترین نیاز آموزشی خود دانسته­اند. در بخش سیما نیز به تفکیک، تهیه­کنندگان، یادگیری تکنیک­های ساخت مستند، کارگردانی ویدئو، برنامه­ریزی و دوره­های استودیو مجازی، کارگردانها، تمام دوره­های معرفی شده در تحقیق و کارگردانهای نقاشی متحرک، دوره­های انیمه استودیو و تردی مکس را به عنوان مهمترین نیازهای آموزشی خود مطرح کردند. در بخش خبر هم به ترتیب، تحلیل اخبار، کار با رایانه و خبرشناسی و شناخت ارزش خبری از نیازهای آموزشی کارکنان این بخش عنوان شده است .










فصل اول
کـلیـــات پـــژوهش




« پایان نامه تاثیر فن آوری اطلاعات روی یادگیری سازمانی شرکتهای متوسط و کوچک شهر کرماندانلود پایان نامه کارشناسی ارشد: بادام زمینی »