وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی شیمی: بررسی پدیده های انتقال در شرایط خلاء

 
تاریخ: 03-08-98
نویسنده: مدیر سایت

دانشکده تحصیلات تکمیلی
سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
مهندسی شیمی – فرآیند
عنوان:
بررسی پدیده های انتقال در شرائط خلاء
برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده:
در مجموعه صنایع شیمی ما با تعداد زیادی فرآیندها روبرو هستیم که یا در شرایط خلاء انجام می شود و یا سیستم های خلاء در آنها به نحوی کاربرد دارد اما متاسفانه در بین مهندسین شیمی کمتر آشنایی تخصصی با این تکنولوژی پرکاربرد وجود دارد. برای مطالعه پدیده های انتقال (انتقال مومنتم، حرارت و جرم) در سیستم های خلاء، اطلاع از قوانین گازها، رژیم جریان گازها در شرایط خلاء و آشنایی با برخی مفاهیم ضروری می باشد. واژه خلاء معمولا به قسمتی از فضا گفته می شود که فشار آن به مراتب کمتر از یک اتمسفر باشد. و به طور کلی منظور شرایطی است که فشار گاز در آن زیر فشار اتمسفری باشد.
ایجاد خلاء مستلزم دو فرآیند است اول تخلیه گازی که در آغاز در حجم محفظه کار وجود داش دانشکده تحصیلات تکمیلی سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی شیمی – فرآیند عنوان: بررسی پدیده های انتقال در شرائط خلاء برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است) چکیده: در مجموعه صنایع شیمی ما با تعداد زیادی فرآیندها روبرو هستیم که یا در شرایط خلاء انجام می شود و یا سیستم های خلاء در آنها به نحوی کاربرد دارد اما متاسفانه در بین مهندسین شیمی کمتر آشنایی تخصصی با این تکنولوژی پرکاربرد وجود دارد. برای مطالعه پدیده های انتقال (انتقال مومنتم، حرارت و جرم) در سیستم های خلاء، اطلاع از قوانین گازها، رژیم جریان گازها در شرایط خلاء و آشنایی با برخی مفاهیم ضروری می باشد. واژه خلاء معمولا به قسمتی از فضا گفته می شود که فشار آن به مراتب کمتر از یک اتمسفر باشد. و به طور کلی منظور شرایطی است که فشار گاز در آن زیر فشار اتمسفری باشد. ایجاد خلاء مستلزم دو فرآیند است اول تخلیه گازی که در آغاز در حجم محفظه کار وجود داشته و دوم سازگاری بین گنجایش پمپ و تولید گازی که از اول در فاز گازی نبوده است بلکه از درزها نشت کرده است، که دومین گازی است که از جداره ها و مواد موجود در محفظه آزاد می شود. جهت انجام یک طراحی نیازمند دانستن سرعت پمپ خلاء جهت تهیه و خرید پمپ و مدت زمانی که لازم است تا سیستم به فشار مورد نظر برسد هستیم که در این فصل به معرفی سرعت گاز و روش ته و دوم سازگاری بین گنجایش پمپ و تولید گازی که از اول در فاز گازی نبوده است بلکه از درزها نشت کرده است، که دومین گازی است که از جداره ها و مواد موجود در محفظه آزاد می شود.
جهت انجام یک طراحی نیازمند دانستن سرعت پمپ خلاء جهت تهیه و خرید پمپ و مدت زمانی که لازم است تا سیستم به فشار مورد نظر برسد هستیم که در این فصل به معرفی سرعت گاز و روش 

« رکن معنوی سرقت رایانه­ ای:پایان نامه سرقت در فضای سایبریتجمل گرایی در تهیه مسکن:پایان نامه درمورد تجمل گرایی »