1- مفهوم داده کاوی و وب کاوی ———— 5
1-1- وب کاوی ———–5
2-1- ارتباط وب کاوی و داده کاوی————6
3-1- انواع وب کاوی——–7
2- اهداف و کاربرد ———-8
1-2- خصوصی سازی محتوای وب————–8
2-2- پیش بازیابی ———-8
3-2- بهبود طراحی سایت های وب————-8
2-4- تشخیص اجتماعات وب—-9
2-5-پیمایش وب————-9
2-6- کاربردهای وب کاوی——9
2-6-1- تجارت الکترونیکی—–10
2-6-2- موتورهای جستجو—-10
2-6-3- حراجی در وب——-10
3- مشکلات و چالش های وب کاوی———–11
4- وب کاوی و زمینه های تحقیقاتی مرتبط—–12
4-1- وب کاوی و داده کاوی—12
4-2- وب کاوی و بازیابی اطلاعات—————12
4-3- وب کاوی و استخراج اطلاعات————–13
4-4- وب کاوی و یادگیری ماشین—————13
5- انواع وب کاوی————14
5-1- کاوش محتوای وب——15
5-1-1- انواع کاوش محتوا در وب ————–16
5-1-1-1- طبقه بندی——–16
5-1-1-3- خوشه بندی——-16
5-1-1-4- سایر انواع کاوش محتوا در وب———17
5-1-2- رویکردهای کاوش محتوا در وب –17
5-1-3- الگوریتم های کاوش محتوا در وب ——–18
5-1-3- 1- درخت تصمیم———18
5-1-3- 2- شبکه عصبی———–18
5-1-3- 3- سایر الگوریتم های کاوش-18
5-2- کاوش ساختار وب————19
5-2-1- مدل های بازنمایی ساختار وب—————-19
5-2-1-1- مدل های مبتنی بر گراف–19
5-2-1-2- مدل های مارکو———-21
5-2-2- الگوریتم های کاوش ساختار وب—————21
5-2-2-1- HITS-بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد
5-2-2-2- Page Rank———–
5-2-2-3- الگوریتم جریان بیشینه—-23
5-2-2-4- Average Clicks——
6- کاوش استفاده از وب————-24
6-1- انواع داده های استفاده از وب—-25
6-1-1- داده های سرورهای وب——25
6-1-2- داده های سرورهای پراکسی—25
6-1-3- داده های کلاینت———–25
6-2- پیش پردازش داده های استفاده از وب————-26
6-2-1- پاکسازی داده————–26
6-2-2- تشخیص و بازسازی نشست—-26
6-2-3- بازیابی ساختار و محتوا——-27
6-2-4- قالب بندی داده————-27
6-3- روش های کاوش استفاده از وب–28
6-3-1- قوانین انجمنی————–28
6-3-2- الگوهای ترتیبی————-28
6-3-3- خوشه بندی—————-29
6-4- کاربردهای کاوش استفاده از وب–29
6-4-1- خصوصی سازی محتوای وب—30
6-4-2- پیش بازیابی —————30
6-4-3- بهبود طراحی سایت های وب–30
6-5-خروجیها و تكنیكهای wum—–
6-6 -تحلیل wum—————-
7- نتیجه گیری-بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد—32
8- مراجع-بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد——–33
چکیده:
با افزایش محبوبیت شبكه جهانی وب، مقدار حجیمی از دادهها توسط وب سرورها در قالب فایلهای ثبت وقایع وب جمعآوری میشوند. این فایلها كه در آنها تمامی فعالیتهای و رخداده در سیستم وبسرور ثبت میشود، میتوانند به عنوان منابع بسیار غنی از اطلاعات برای درك و تشخیص رفتار كاربران وب، استفاده شوند. با توجه به گسترش روز افزون حجم اطلاعات در وب و ارتباط وب کاوی با تجارت الکترونیکی، وب کاوی به یک زمینه تحقیقاتی وسیع مبدل گشته است .
كاوش استفاده از وب یا به بیان بهتر کاوش داده های استفاده از وب كه آن را كاوش فایل ثبت وقایع در وب نیز مینامند، در واقع استفاده از الگوریتمهای داده كاوی بر روی فایلهای ثبت وقایع وب به منظور پیدا كردن مسیر حركت و نظم موجود در الگوهای جستجوی كاربران وب است.
کاوش داده های استفاده از وب، روش پیداکردن کاربرانی است که در اینترنت به دنبال اهداف خاصی می گردند. بعضی از کاربران ممکن است به دنبال داده های متنی باشند در حالی که بعضی دیگر ممکن است بخواهند داده های سمعی وبصری را ازاینترنت دریافت نمایند.کاوش داده های استفاده از وب به ما کمک می کند تا الگو هایی از گروه های مشخصی از افراد را که به مناطق مشخصی تعلق دارند پیدا کنیم.
2- مفهوم داده کاوی و وب کاوی
داده کاوی یک نوع تحلیل برروی پایگاه داده های بزرگ است که به کشف دانش جدید از آن پایگاه داده منتهی می شود. وقتی پایگاه داده سیستم بزرگ می شود و اطلاعات متنوعی در آن وجود دارد با استفاده از داده کاوی می توانیم الگوهایی را برروی این پایگاه داده کشف کنیم که با روابط درون پایگاه داده نمی شد به آن پی برد.بعنوان مثالی ساده ، شما پایگاه داده سایت آمازون (خرید و فروش اینترنتی) را در نظر بگیرید، برروی پایگاه داده این سایت اطلاعات زیادی از خرید ها و جستجو های افراد مختلف وجود دارد، با استفاده از تکنیک های داده کاوی می توانیم یک