وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه وامهای خوداشتغالی/:شهرستان لنگرود

 
تاریخ: 22-07-98
نویسنده: مدیر سایت

پایان نامه وامهای خوداشتغالی/:شهرستان لنگرود
ویژگی های طبیعی شهرستان لنگرود

3 ـ 1 ـ 1 ـ مو قعیت جغرافیایی
کلمه لنگرود از دو بخش لنگر و رود تشکیل شده است. درباره لنگر معانی مختلفی گفته اند که از میان آن ها ایستادن و لنگر انداختن کشتی در بندر، با ویژگی جغرافیایی و پیشینه تاریخی لنگرود همخوانی دارد. بنابراین نامواژه لنگرود نشان دهنده بندری بودن این جایگاه در گذشته است.(فاخته، 1387، 241 )

شهرستان لنگرود در قسمت شرقی استان گیلان واقع شده و از لحاظ موقعیت جغرافیایی، عرض شمالی 37 درجه و11 دقیقه و طول شرقی 50 درجه و 10 دقیقه محدوده (جغرافیایی) این شهرستان را تشکیل می دهند.

همسایگان محدوده مورد نظر از سمت شمال، شهرستان لاهیجان، از جهت شرق، شهرستانهای رودسر و املش، از قسمت جنوب، شهرستان سیاهکل و از طرف غرب شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل می باشند. همچنین در قسمت شمال شرق شهرستان مورد مطالعه، دریای خزر قرار دارد. مساحت کل شهرستان لنگرود با توجه به آمار سال 1390، 458 کیلومتر مربع بوده است. مرکز شهرستان لنگرود، شهر لنگرود بوده که با مرکز استان (شهر رشت) 65 کیلومتر فاصله دارد و در مسیر ترابری اصلی جاده ساحلی است.(مشهد ـ تبریز).

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

شهرستان مذکور طبق آمار نامه سال 1390 استان گیلان، دارای 3 بخش بوده که دهستانهای گل سفید، چاف و دیوشل در بخش مرکزی، دریاسر و مریدان در بخش کومله ولات لیل و اطاقور در بخش اطاقور قرار دارند. همچنین 5 شهر لنگرود، شلمان، کومله و اطاقور ، چاف و چمخاله جزء این شهرستان هستند. تعداد روستاهای این شهرستان 208 روستا می باشد که روستاهای دارای سکنه محدوده مورد نظر 193روستا می باشد.

« سمینار ارشد برق کنترل: مقاوم سازی روش خطی سازی فیدبک برای سیستم های چند ورودی و چند خروجیپایان نامه ارتباط کیفیت خدمات (بر مبنای مدل QUESC) با رضایتمندی و تمایل به حضور مجدد دانشجویان در فعالیت های فوق برنامه ی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان »