وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه درباره داعش/:تاریخچه گروه داعش

 
تاریخ: 03-08-98
نویسنده: مدیر سایت

 سرکرده آن منصوب شد .

گروه مذکور از آن زمان تا ۱۹ آوریل ۲۰۱۰ که ابو عمر البغدادی کشته شد عملیات‌های متعددی را در مناطق مختلف عراق انجام داد. از نکات قابل توجه در این دوره انحصار عملیات تروریستی این گروه تروریستی در داخل عراق بود در حالیکه خاک عراق به عنوان عقبه لجستیکی گروه برای انتقال سلاح و نیرو مورد استفاده قرار می‌گرفت.پس از مرگ ابو عمر، ابوبکر البغدادی جانشین او شد ، در این دوره شاهد گسترش بسیار چشمگیر کمی وکیفی عملیات تروریستی داعش در عراق بودیم که از آن میان می توان به عملیات حمله به بانک مرکزی عراق ، وزارت دادگستری وحمله به زندان های ابو غریب والحوت که منجر به فرار هزاران تروریست شد ، اشاره کرد.

اواخر سال ۲۰۱۱ ودر جریان تشدید شورش ها علیه دولت بشار اسد در عراق وآغاز فعالیت گروه القاعده در این کشور تحت نام جبهه النصره و اوج گرفتن قدرت آن ، داعش به تدریج خود را در مسائل عراق نیز وارد کرد ومسئولیت برخی از عملیات‌ها را در این کشور بر عهده گرفت تا آنکه در ۹ آوریل ۲۰۱۳ ابوبکر البغدادی در یک پیام صوتی که شبکه «شموخ» آن‌ را منتشر وبه سرعت توسط خبرگزاری‌ها وشبکه های ماهواره ای نیز پخش

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

شد اعلام کرد گروه جبهه النصره به عنوان شاخه ای از دولت عراق اسلامی به این گروه پیوسته واز این پس سازمان تحت امر داعش است ؛ از این‌رو تمامی گروه ها باید با او در این زمینه بیعت کنند.

3-2 تاریخچه:

از مهمترین عملیات‌هایی که داعش بعد از این اعلام به انجام رساند، تلاش برای انفجار سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت بود در حالیکه جنگجویانش برای مدت‌های مدیدی شهر فلوجه عراق را در تصرف وکنترل خود قرار داشتند.

به باور کارشناسان امور تروریسم والقاعده داعش را باید افراطی ترین شاخه گروه القاعده توصیف کرد وبه هر میزان که به نفوذ سازمان های اطلاعاتی منطقه(سعودی، قطر) وبین المللی در سمت وسو دادن به گروه مادر (القاعده) اطمینان وجود دارد در باره داعش نیز چند برابر آن صدق می کند . (Al-Monitor. 10 June 2014)

گرچه القاعده خود نیز جزو پیروان ایدئولوژی سلفی ، تکفیری و جهادی بود اما داعش به شکل افراطی تر از این رویکرد پیروی می کند.کارشناسان امور مذهبی اهل تسنن از جمله کارشناسان الازهر در توصیف این نوع رویکرد دینی معتقدند، اندیشه سلفی ـ تکفیری از دوره جنگ صفین که بین حضرت علی (ع) ومعاویه رخ داد ، شکل گرفت وآنانی که بعد از قضیه تحکیم به مخالفت با حضرت علی (ع) پرداخته ودر آن دوره به عنوان خوارج معروف شدند ، اکنون و قرن‌ها بعد از آن حادثه به شکل داعش در منطقه ظهور یافته اند. (Al-Monitor. 10 June 2014)

 

آنها با استناد به برخی از احادیث روایت شده از پیامبر اکرم (ص) تاکید دارند که چنین امری توسط ایشان پیش بینی شده وتاکید دارند پیامبر اکرم ظهور این گروه را در دوره آخر الزمان پیش بینی کرده بودند.

« پایان نامه ارشد مهندسی فناوری اطلاعات: اولویت بندی کارآمد موارد تست نرم افزار به کمک شبکه‌ های بیزیپایان نامه رابطه استفاده از رسانه با میزان آگاهی از حقوق شهروندی »