در این تحقیق واسطهگری به صورت کلی نمایش داده شده و سپس به بحث در مورد فرصتهای
واسطهگری در بازارهای برق پرداخته میشود. بطور کلی دو نوع واسطهگری در کلیه بازارهای مورد توجه
قرار میگیرد، واسطهگری بین کالاهای همنوع 1 و واسطه گری بین کالاهای غیر همنوع 2 که به آن تحت
عنوان واسطهگری بین ما بین نیز اشاره می شود. در این تحقیق واسطهگری در بازارهای برق مورد مطالعه
قرار گرفته و مثالهای مرتبطی از آن نیز که بطور عملی و کاربردی مطرح می شوند مورد بررسی قرار
میگیرند. لازم بذکر است که در این راستا توجه ویژهای به واسطه گری بین کالاهای غیر همنوع در
بازارهای برق معطوف گردیده و مثالهای عنوان شده نیز در ارتباط با این نوع واسطه گری می باشند.
مقدمه:
واسطهگری به سودآوری از طریق خرید و فروش همزمان یک نوع کالا و یا نوع مشابه آن اطلاق
میشود که در این خرید و فروش میزان سرمایهگذاری خالص صفر است. واسطهگری در صنعت برق که
امروزه در حال تجدیدساختار شدن میباشد، یک ایده جدید به حساب میآید. البته شایان ذکر است که