وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه ارشد مهندسی فناوری اطلاعات: تجارت الکترونیک در صنعت بیمه

 
تاریخ: 11-07-98
نویسنده: مدیر سایت

بیمه الکترونیک…………………. 10

سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته داخلی………………… 11

‏سابقه پژوهش ها و مطالعات انجام گرفته خارجی………………… 12

بیمه و مراحل تجارت الكترونیكی………………… 13

رویكرد شركت‌های بیمه به خدمات بیمه‌ای الكترونیكی………………… 13

اهداف و کاربرد……………….. 14

مسائل و مشکلات فراروی صنعت بیمه……………….. 15

بررسی بیمه الکترونیکی جهت افزایش کارایی در صنعت بیمه……. 16

تاثیرات تجارت الكترونیكی بر بیمه……………….. 17

ریسك الكترونیكی : فرصتی برای صنعت بیمه……………….. 20

تسهیلات شركت‌های بیمه‌گر برای كاربران اینترنتی………………… 23

وضعیت استفاده از تجارت الكترونیكی در بیمه های خارجی……… 23

وضعیت استفاده از تجارت الكترونیكی در بیمه های ایران…………… 25

راهکارها و پیشنهادات………………… 28

نتیجه گیری………………… 31

منابع و مآخذ……………….. 32

چکیده:

امروزه توسعه و بهبود فرآیندهای تجاری محور اصلی توسعه اقتصادی هر كشور محسوب می‌شود و برخورداری از سهم قابل قبولی از تجارت جهانی هدف مدنظر دولت‌های جهان است[9]. قرن حاضر که به عصر اطلاعات معروف شده است؛ پدیده‌هایی را به همراه آورده است که ضمن نوظهور و ناشناخته بودن، موجب تحول اساسی در مراودات تجاری و اقتصادی کشورها شده است و تجارت الکترونیک از جمله مهمترین این پدیده هاست که الزاماتی را هم به همراه دارد. عمده ترین این الزامات بانکداری الکترونیک و در کنار آن بیمه الکترونیک است که البته کمتر به آن پرداخت شده است[7]. با توجه به تمرکز شرکتها بر کسب وکار الکترونیک، بیمه الکترونیک می‌تواند مزیت رقابتی قابل توجهی برای شرکتها بوجود آورد.      

بیمه الکترونیکی، در یک نگاه کلی به فراهم ساختن امکان دسترسی مشتریان به خدمات بیمه‌ای با استفاده از واسطه‌های ایمن بدون حضور فیزیکی اطلاق می‌شود. به عبارت دیگر، به معنای استفاده از روش‌های الکترونیکی برای کمک به مبادله کالاها و خدمات بیمه‌ای است. بیمه الکترونیک حاصل تحول در فناوری اطلاعات و ارتباطات است و استفاده از آن در صنعت بیمه باعث افزایش ظرفیت تولید، تخصصی شدن فعالیت ها و بهبود سرعت و کیفیت خدمات خواهد شد[6].

بیمه الکترنیکی به عنوان یک تکنولوژی جدید بنا به دلایل مختلفی در افزایش کارایی شرکتهای بیمه موثر است. این قبیل خدمات هزینه‌های اداری را از طریق فرآیند اتوماسیون کسب و کار کاهش داده و اطلاعات مدیریتی را بهبود می‌بخشد. همچنین از این طریق کارمزد پرداختی به واسطه ها از   برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنیدطریق فروش مستقیم بیمه‌نامه به مشتری کاهش می‌یابد[5].

استفاده از تجارت الكترونیك كاهش چشمگیر هزینه‌های معاملاتی، دسترسی آسان به اطلاعات، افزایش درصد فروش، بالا رفتن قدرت انتخاب مصرف‌كنندگان، كاهش و حذف محدودیت بازار، افزایش تعداد عرضه‌كنندگان كالاها و در نهایت افزایش توان رقابت و رقابتی شدن بنگاه‌ها، بخش‌ها و اقتصاد ملی می‌شود.

بیمه الكترونیكی نیز كه كاربرد اینترنت و فن‌آوری اطلاعات در توزیع و تولید خدمات بیمه‌ای است یكی از زیر مجموعه‌های تجارت الكترونیك محسوب می‌شود كه همگام با توسعه اینترنت، بسط و گسترش یافته و استفاده از آن در سال‌های اخیر در كشور‌های مختلف مرسوم شده‌است. بررسی تاثیر تجارت الكترونیك بر شركت‌های بیمه هدف اصلی این مطالعه بوده است. تاكید بر مفهوم بیمه الكترونیكی، مزایا و ملزومات آن، نقش آن در صنعت بیمه و ضرورت توجه به اجرای موفق آن در جنبه های مختلف بازار بیمه مورد بحث قرار گرفته است.

مقدمه:

مقایسه تحولات سه دهه اخیر حاکی از آن است که این تحولات نسبت به گذشته تفاوت اساسی دارد که علت اصلی این اختلافات مربوط به انقلابی است که در این دهه‌ها رخ داده است. شرایط و روشهای انجام كسب و كار مدام

« پایان نامه طراحی مجدد زنجیره تأمین با لحاظ کردن ریسک مالیپایان نامه نقش شایستگی­های مدیریتی در عملکرد مدیران سازمان­های ورزشی استان قم »
 
مداحی های محرم