وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مطالعه مقایسه ای سیاست خارجی ایران و روسیه در آسیای مرکزی- قسمت ۳۴

 
تاریخ: 17-12-99
نویسنده: مدیر سایت

 

  • . تاروک، پیشین، ص ۶۶۴٫ ↑
  • . سیّد محمد کاظم سجادپور، چارچوبهای مفهومی و پژوهشی برای مطالعۀ سیاست خارجی ایران، (تهران: دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی، چاپ دوم، زمستان ۱۳۸۳)، ص۲۶٫ ↑

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت tinoz.ir مراجعه کنید.

 

  • . Shanghai Cooperation Organisation (SCO) ↑
  • . سجادپور، پیشین، ص ۲۶٫ ↑
  • . شعیب بهمن، «اجلاس سران شانگهای و ابهام در عضویت ایران»،
    Available at: http://www.iras.ir/Default_view.asp?@=6263آخرین مشاهده در تاریخ: ۱۰/۵/۱۳۸۸٫ ↑
  • . مهدی سنایی، «روابط ایران و روسیه: مشکلات و دورنمای پیش رو»، در: کتاب روابط ایران و روسیه، به کوشش مهدی سنایی و جهانگیر کرمی، (تهران: انتشارات مؤسسه مطالعات روسیه، آسیای مرکزی و قفقاز، ایراس، چاپ اول، ۱۳۸۷)، ص۲۲٫ ↑
  • . علی باقر نعمتی، «جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی روسیه»، در: کتاب روابط ایران و روسیه، به کوشش مهدی سنایی و جهانگیر کرمی، (تهران: انتشارات مؤسسه مطالعات روسیه، آسیای مرکزی و قفقاز، ایراس، چاپ اول، ۱۳۸۷)، ص۳۰۶٫ ↑
  • . سنایی، «روابط ایران و روسیه: مشکلات و دورنمای پیش رو»، ص ۲۲٫ ↑
  • . Robert O. Freedman, “Russian -Iranian Relations in The 1990s”, Meria Journal, Volume 4, No.2, (June 2000), Available at: http://meria.idc.ac.il/journal/2000/issue2/jv4n2a5.html, Last View at: 14 June 2009. ↑
  • . کولایی، «روابط ایران و روسیه؛ تداوم یا تغییر»، ص۷۴٫ ↑
  • . مهدی صفری، ساختار و تحولات سیاسی در فدراسیون روسیه و روابط با جمهوری اسلامی ایران، (تهران: دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی، چاپ اول، ۱۳۸۴)، صص ۱۰۹- ۱۰۸٫ ↑
  • . From scratch ↑
  • . Jakub M. Godzimirski, “Putin and Post-Soviet Identity Building Blocks and Buzz Words”, in: Problems of Post-Communism, Vol. 55, No. 5, (September/October 2008), p.20 ↑
  • . صفری، پیشین، صص ۱۱۱- ۱۱۰٫ ↑
  • . کولایی، «روابط ایران و روسیه؛ تداوم یا تغییر»، ص۷۴٫ ↑
  • . الهه کولایی، اکو و همگرایی منطقهای، (تهران: مرکز پژوهشهای علمی و مطالعات استرات‍ژیک خاورمیانه، چاپ اول، ۱۳۷۹)، ص۲۰۵٫ ↑
  • . کولایی، «روابط ایران و روسیه؛ تداوم یا تغییر»، ص ۷۴٫ ↑
  • . The Organization of Commonwealth Independent States (CIS) ↑
  • . قدیر نظامی، «بازشناسی سیاستهای منطقهای فدراسیون روسیه و آثار آن بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران»، فصلنامه مطالعات دفاعی استراتژیک، سال پنجم، شماره ۱۷، (زمستان ۱۳۸۲)، ص۸۶٫ ↑
  • . صفری، پیشین، ص ۷۵- ۷۴٫ ↑
  • . Pragmatism ↑
  • . سعید شرافت، «کنترل بین المللی تسلیحات، نگاه امنیتی روسیه»، در: کتاب کشورهای مستقل مشترکالمنافع؛ CIS، (۲)، تدوین ابراهیم خاتمی خسروشاهی، گردآوری شورای غیر دولتی روابط خارجی مؤسسۀ فرهنگی مطالعات و تحقیقات ابرار معاصر تهران، (تهران: مؤسسۀ فرهنگی مطالعات و تحقیقات ابرار معاصر تهران، چاپ اول، ۱۳۸۳)، ص ۱۶۲٫ ↑
  • . Lena Jonson, Vladimir Putin and Central Asia: The Shaping of Russian Foreign Policy, (NewYork, I.B.Tauris and Co Ltd, 2004), p.189. ↑
  • . Andrey S. Makarychev ,“Politics, the State, and De-Politicization Putin’s Project Reassessed”, in: Problems of Post-Communism, Vol. 55, No. 5, (September/October 2008), p.62 ↑
  • . Doctrine ↑
  • . داود کیانی، «آسیب شناسی روابط ایران و روسیه»، در: کتاب روابط ایران و روسیه، به کوشش مهدی سنایی و جهانگیر کرمی، (تهران، انتشارات مؤسسۀ مطالعات روسیه، آسیای مرکزی و قفقاز؛ ایراس، چاپ اول ۱۳۸۷)، ص۳۴۸٫ ↑
  • . شرافت، پیشین، ص ۱۳۷٫ ↑
  • . Collective Security Treaty Organisation (CSTO) ↑
  • . Group of Eight (G8) ↑
  • . Asia- Pacific Economic Cooperation (APEC) ↑
  • . Organization of The Islamic Conference (OIC) ↑
  • . صفری، پیشین، ص ۷۵٫ ↑
  • . “taking things in hand” ↑
  • . Marlène Laruelle, Russia’s Central Asia Policy and the Role of Russian Nationalism, (Stockholm, Silk Road Paper, April 2008), p.9-10, Available at: http://www.isdp.eu/files/publications/srp/08/ml08russiacentral.pdf, Last View at: 10 June 2009 ↑
  • . کرمی، تحولات سیاست خارجی روسیه؛ هویت دولت و مسألۀ غرب، صص ۲۰۱ – ۱۹۸٫ ↑
  • همان، ص ۲۰۷٫ ↑
  • همان، ص ۲۱۱٫ ↑
  • همان، ص ۵۰٫ ↑
  • . تدبیر یا مفهوم سیاست خارجی روسیه مجموعهای از دیدگاه ها دربارۀ محتوا و حوزه های اصلی فعالیتهای سیاست خارجی این کشور میباشد و پایۀ حقوقی این سند، قانون اساسی، قوانین فدرال و دیگر مقررات دولت روسیه است که کارکرد نهادهای فدرال قدرت دولتی را در عرصۀ سیاست خارجی تنظیم مینماید. همچنین اصول و هنجارهای شناخته شدۀ حقوق بینالملل و قراردادهای بین المللی روسیه و نیز سند تدبیر امنیت ملی روسیه از دیگر پایه های سند تدبیر سیاست خارجی فدراسیون روسیه هستند. (به نقل از: جهانگیر کرمی، پیشین، ص ۱۹۸). [منظور از سند تدبیر همان رهنامهها هستند که به آنها اشاره شد. با این حال از آنجا که مطلب فوق به طور مستقیم از منبع ذکر شده نقل گردیده، برای حفظ امانت این عنوان و تعریف همراه آن نیز بیان شد.] ↑
  • . سند تدبیر امنیت ملی از سوی شورای امنیت فدراسیون روسیه پیشنهاد و بوسیلۀ رئیس جمهور تصویب و اعلام میشود. ↑
  • . Federal Border Service (FBS)
  • . کرمی، تحولات سیاست خارجی روسیه؛ هویت دولت و مسألۀ غرب، صص ۶۱- ۶۰٫ ↑
  • . Transneft ↑
  • . Gasprom ↑
  • . Lukoil ↑
  • . Azerbaijan International Operatig Company ↑
  • . Freedman, “Russian -Iranian Relations in the 1990s”. ↑
  • Ibid ↑
  • . آ.گ.زادوخین، سیاست خارجی روسیه؛ خودآگاهی و منافع ملی، (تهران: مؤسسۀ چاپ و انتشارات ابرار معاصر، چاپ اول، ۱۳۸۴)، صص ۱۹۱- ۱۹۰٫ ↑

 

« بررسی عوامل موثر در انتخاب مکان جرم از سوی مجرمان- قسمت ۸مطالعه تاثیر متقابل متغیرهای کلان اقتصادی وشاخص قیمت سهام (۱۳۸۵ ۱۳۸۰)- قسمت ۵۷ »