شهریور 1393
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده………………………………………………………………………………………………………………………………1
فصل اول: كلیات پژوهش
1-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………3
1-2- بیان مسئله…………………………………………………………………………………………………………………4
1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق……………………………………………………………………………………………5
1-4- اهداف تحقیق……………………………………………………………………………………………………………6
1-5- سوالات تحقیق………………………………………………………………………………………………………….6
1-6- فرضیههای تحقیق………………………………………………………………………………………………………7
1-7- روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………..7
1-8- نحوه گردآوری اطلاعات…………………………………………………………………………………………….7
1-9- شیوه تجزیه تحلیل داده ها…………………………………………………………………………………………..8
1-10- تعریف واژه های کلیدی……………………………………………………………………………………………8
فصل دوم : مبانی نظری پژوهش
2-1- مفهوم ژئوپلیتیک………………………………………………………………………………………………………12
2-1-1- مفاهیم اعتباری و مفهومی ژئوپلیتیک……………………………………………………………………….14
2-1-2- تاریخچه و اهمیت ژئوپلیتیك………………..……………………………………………………………….15
2-1-3 تعاریف ژئوپلیتیك از دیدگاه های گوناگون………………………………………………………………..16
2-1-4- ویژگیها و تحول نظری ژئوپلیتیك………………………………………………………………………….17
2-1-5- عوامل متغیر ژئوپلیتیک……………………………..…………………………………………………………..18
2-1-6- رویكردهای ژئوپلیتیك………………………………………………………………………………………….22
2-2- ژﺋﻮاﮐﻮﻧﻮﻣﯿﮏ…………………………………………………………………………………………………………..31
2-3-معیارهای اقتصادی جایگزین معیارهای نظامی در ژئوپلیتیک……………………………………………..34
2-4- معیارهای فرهنگی جایگزین معیارهای نظامی………………………………………………………………..37
2-4-1- نقش ژئوکالچر در توسعه کشورها…………………………………………………………………………..38
2-4-2- ژئوكالچر زیر بنای ژئوپلیتیك…………………………………………………………………………………38
2-5 – ژئوکالچر و توسعه ملی……………………………………………………………………………………………40
2-6-ژئوکالچر و تاریخ و تمدن………………………………………………………………………………………….41
2-7- چشم انداز ژئوکالچر در عصر جهانی شدن…………………………………………………………………..42
فصل سوم: ویژگی های جغرافیایی منطقه مورد مطالعه
3-1-جغرافیای طبیعی شهرستان رشت………………………………………………………………………………….45
3-2- ویژگی های اقتصادی- اجتماعی- ارتباطی- سیاسی شهرستان رشت…………………………………45
3-3- ویژگی های انسانی شهرستان رشت…………………………………………………………………………….47
3-4- مناطق شهر رشت…………………………………………………………………………………………………….48
فصل چهارم : یافته های تحقیق
4-1 – مقدمه…………………….……………………………………………………………………………………………..51
4-2- بررسی توصیفی داده ها…..………………………………………………………………………………………..52
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………….73
5-2- ارزیابی فرضیه های پژوهش………………………………………………………………………………………73
5-3- نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………..76
5-4- پیشنهادات………………………………………………………………………………………………………………77
منابع……………………………………………………………………………………………………………………………….78
پیوست ها……………………………………………………………………………………………………………………….80
فهرست جدول ها
عنوان صفحه
جدول 4-1- چارت سازمانی آموزش و پرورش ناحیه 1و 2……………………………………………………51
جدول4-2- تعداد وتوزیع معلمان ابتدایی به تفکیک جنسیت وموقعیت(شهری – روستایی)…………..52
جدول4 -3- تعداد وتوزیع دبیران متوسطه دوره ی اول به تفکیک جنسیت وموقعیت……………………53
جدول4-4- آمار دانش آموزان مدارس ناحیه 2رشت به تفکیک مدارس دولتی وغیردولتی…………….54
جدول4-5- تعداد و توزیع مدارس به تفکیک مقطع و جنسیت وموقعیت مکانی ودولتی وغیردولتی..55
جدول4-6-تعداد وتوزیع دبیران متوسطه دوره ی دوم نظری وفنی به تفکیک جنسیت وموقعیت……..56
جدول 4-7- توزیع گروه نمونه تحقیق بر حسب جنسیت………………………………………………………..57
جدول 4- 8- توزیع گروه نمونه تحقیق بر حسب تاهل……………………………………………………………58
جدول 4-9-توزیع گروه نمونه تحقیق بر حسب تحصیلات………………………………………………………59
جدول 4-10-توزیع گروه نمونه تحقیق بر سن……………………………………………………………………….60
جدول 4-11- تاثیر نیروهای متخصص در توسعه ژئو کالچر اسلامی دانش آموزان………………………61
جدول 4-12- تاثیر مدیران و کارکنان مدارس در توسعه ژئو کالچر اسلامی دانش آموزان…………….61
جدول 4-13- تاثیر مسئولین و نهادهای سیاسی– امنیتی در توسعه ژئو کالچر اسلامی دانش آموزان.62
جدول 4-14-تاثیر سپاه و بسیج در توسعه ژئو کالچر اسلامی دانش آموزان………………………………..62
جدول 4-15- تاثیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توسعه ژئو کالچر اسلامی دانش آموزان……………….63
جدول 4-16 -تاثیر اولیاء و مربیان در توسعه ژئو کالچر اسلامی دانش آموزان……………………………63
جدول 4-17- تاثیر امامان جماعت در توسعه ژئو کالچر اسلامی دانش آموزان……………………………64
جدول 4-18- تاثیر نیروی انتظامی در توسعه ژئو کالچر اسلامی دانش آموزان……………………………65
جدول 4-19 : تاثیر سازمان تبلیغات اسلامی در توسعه ژئو کالچر اسلامی دانش آموزان……………….65
جدول 4-20 : تاثیرحوزه های علمیه در توسعه ژئو کالچر اسلامی دانش آموزان………………………….66
جدول 4-21 : تاثیرستاد اقامه نماز در توسعه ژئو کالچر اسلامی دانش آموزان…………………………….66
جدول4-22- شاخص های توصیفی تاثیر نیروی انسانی متخصص در آموزش و پرورش در توسعه ژئوکالچراسلامی دانش آموزان…………………………………………………………………………………………….67
جدول 4-23- نتایج آزمون t با میانگین فرضی برای بررسی تاثیر نیروی انسانی متخصص در آموزش و پرورش در توسعه ژئوکالچر اسلامی دانش آموزان……………………………………………………………….68
جدول 4-24- شاخص های توصیفی تاثیر همکاری نهادهای تاثیر گذار فرهنگی،،سیاسی و اقتصادی با آموزش و پرورش در توسعه ژئوکالچر اسلامی دانش آموزان………………………………………………..68
جدول 4-25- نتایج آزمون t با میانگین فرضی برای بررسی تاثیر همکاری نهادهای تاثیر گذار فرهنگی،،سیاسی و اقتصادی با آموزش و پرورش در توسعه ژئوکالچر اسلامی دانش آموزان………….69
جدول4 -26 : رتبه بندی عوامل موثر بر توسعه ژئوکالچر اسلامی دانش آموزان………………………….69
جدول 4-27- نتایج آزمون فریدمن برای رتبه بندی عوامل موثر بر در توسعه ژئوکالچر اسلامی دانش آموزان……………………………………………………………………………………………………………………70
جدول4-28- شاخص های توصیفی تاثیر نیروی انسانی متخصص در آموزش و پرورش در توسعه ژئوکالچراسلامی دانش آموزان…………………………………………………………………………………………….70
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 4-1 تعداد وتوزیع معلمان ابتدایی به تفکیک جنسیت……………………………………………………53
نمودار 4-2 تعداد وتوزیع دبیران متوسطه دوره ی اول به تفکیک جنسیت وموقعیت……………………..54
نمودار 4-3- آمار دانش آموزان مدارس ناحیه 2رشت به تفکیک مدارس دولتی وغیردولتی…………..55
نمودار 4-4- تعداد و توزیع مدارس به تفکیک موقعیت مکانی…………………………………………………56
نمودار4-5- تعداد وتوزیع دبیران متوسطه دوره ی دوم نظری وفنی به تفکیک جنسیت…………………57
نمودار 4-6: توزیع گروه نمونه تحقیق بر حسب جنسیت…………………………………………………………58
نمودار 4-7 : توزیع گروه نمونه تحقیق بر حسب تاهل…………………………………………………………….59
نمودار 4-8 : توزیع گروه نمونه تحقیق بر حسب تحصیلات…………………………………………………….60
چکیده
ژئوکالچر هرچه باشد دیدگاهی از مبحث گسترده ژئوپلتیک است بنابراین از حیث ماهیت،مفهوم رقابت را در ذهن متبادر می کند و می توان اثر برخوردهای فرهنگی بر شکل گیری های سیاسی را ژئوکالچر نامید.
پژوهش حاضر با هدف بررسی مولفه های تاثیر گذار بر توسعه ژئوکالچر اسلامی دانش آموزان ناحیه 2 رشت انجام شد . روش پژوهش از نوع توصیفی – تحلیلی می باشد. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان ناحیه 2 رشت می باشد که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده به حجم97 نفر انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته ژئوکالچر استفاده گردید. به منظور تجریه و تحلیل داده ها از آزمون t با میانگین فرضی و آزمون فریدمن استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد نیروی انسانی متخصص در آموزش و پرورش می تواند در توسعه ژئوکالچر اسلامی دانش آموزان ناحیه 2 رشت موثر باشد. همچنین همکاری نهادهای تاثیر گذار فرهنگی،،سیاسی و اقتصادی با آموزش و پرورش می تواند در توسعه زئوکالچر اسلامی دانش آموزان ناحیه 2 رشت موثر باشد .براساس نتایج پژوهش، مولفه های تأثیرگذار بر توسعه ژئوکالچر هریک می تواند در در آموزش و پرورش نقش مهمی را ایفا نمایند که باید در طراحی الگوهای فرهنگی آموزش و پرورش همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.
کلید واژه: ژئوکالچر، توسعه ژئوکالچر و آموزش و پرورش