وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مدل چابکی سازمانی،پایان نامه درباره چابکی سازمانی

 
تاریخ: 03-08-98
نویسنده: مدیر سایت

 فناوری،ماشین آلات،عملیات،استراتژی،افراد و مدیریت حاصل می شود و معتقدند علاوه بر توانایی در بازار و دانش محیطی،چابکی به توانایی رهبری در ایجاد چشم انداز و مأموریت چابک نیز بستگی دارد.این عامل با پاداشهای سازمانی برای کنترل و پذیرش تغییر در شرایط بازاری برای کسب مزیت،حمایت و پشتیبانی می شود.همچنین،رهبری در پیشبرد سازمان یادگیرنده و پذیرش تحول ضرورری و حائز اهمیت است(یوسف و همکارانش[1]،2011).

2-25-2-فرهنگ:

فرهنگ از تاریخچه تصمیمات،اقدامات،نمادها و فلسفه سازمان نشأت می گیرد.فرهنگ،یادگیری سازمانی را با گذشت زمان نشان می دهد.رهبر استراتژیک کسی است که می تواند فرهنگی را به منظور ایجاد مزیت رقابتی شکل دهد.نماد فرهنگ سازمان نحوه کنترل تغییرات لازم برای اقتدار و ارتباطات به هنگام اجرای نوآوری ها توسط مدیریت است.برای مثال تکنولوژی های پیشرفته تولید،اغلب نیاز به واسطه ها را با تولید کنندگان که مستقیماً در تعامل با مشتریان هستند،از میان بر می دارد.مدیریت باید آماده آموزش مجدد کارکنان،شامل آموزش فنی و درون فردی،برای رسیدگی موفق به گونه های مختلف مشتریان باشد.فرهنگ

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

بیان می کند که با تغییر ماهیت برخی مشاغل،هم مدیران و هم دیگران مجبورند که بیشتر سبک تصمیم گیری مشارکتی را بپذیرند.

 

2-25-3-سیستم های پاداش:

برای اینکه فرهنگ نوآوری در سازمان پذیرفته شود،افراد باید باور کنند که ساخت نظام پاداش سازمان و سیستم های پشتیبان به بهبود مستمر آنها کمک می کند. یکی از مسئولیت های رهبری تعیین یک جو اخلاقی برای سازمان و انتظار یکپارچگی از اعضای آن است.یک نشانه از این مسئولیت،آزمون ارتباطات فردی-سازمانی و قرارداد اخلاقی است.سیستم بررسی آموزش،دستمزد و پاداش،کارکنان را محترم و توانمند می کند و آنها را قادر می سازد که بهتر در شبکه های فرا سازمانی کار کنند در بررسی چند هزار تولید کننده،سازگاری با فناوری های پیشرفته خصوصاً با استفاده از شبکه های منطقهای موجب دستمزد بالاتر،رشد شغلی و بهره وری نیروی کار می شود.مشارکت با مشتریان و تأمین کنندگان تنها زمانی روی می دهد که اعضای سازمان برای انجام نوآوری هایی مثل فناوری پیشرفته،از طریق سیستم های پاداش برای یادگیری انگیخته شده و برای تحول سازمانی آماده و حاضر شوند.

2-25-4-عضویت های سازمانی:

برای تغییر و تحول،لازم است که مشتریان،عرضه کنندگان،کارکنان و مقامات سازمان همه با هم همگام یک صدا شوند.اما گاهی اوقات مشاهده می شود که برخی افراد مایل به مشارکت در بهبود مستمر مصولات یا خدمات سازمان نیستند.عضویت های سازمانی یکی از بخش های مهم چابکی سازمانی است.رویکرد کارگروهی حد و مرز میان مدیران و کارکنان در محورهای کاربردی تخصصی 

« پایان نامه درباره سرمایه فکری/:ابزارهای مدیریت عملکردپایان نامه با عنوان نقش سازمان یونسکو در حفاظت از صلح و امنیت بین المللی »
 
مداحی های محرم