فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده…………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱
فصل اول. کلیات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….. ۲
۱-۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………. ۳
۱-۲- بیان مسأله……………………………………………………………………………………………………………………………. ۴
۱-۳- ضرورت و اهمیت تحقیق……………………………………………………………………………………………………….. ۶
۱-۴- اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………. ۷
۱-۴-۱- اهداف اصلی……………………………………………………………………………………………………………………. ۷
۱-۴-۲- اهداف فرعی……………………………………………………………………………………………………………………. ۷
۱-۵- چارچوب نظری تحقیق………………………………………………………………………………………………………….. ۸
۱-۵-۱- متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰
۱-۵-۱-۱- متغیر مستقل…………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰
۱-۵-۱-۲-متغیر وابسته………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱
۱-۵-۱-۳- متغیر میانجی………………………………………………………………………………………………………………… ۱۱
۱-۶-سؤالات تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………… ۱۱
۱-۶-۱- سؤال اصلی اول……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱
۱-۶-۱-۱- سؤالات فرعی اول ……………………………………………………………………………………………………….. ۱۱
۱-۶-۲- سؤال اصلی دوم……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲
۱-۷- تبیین فرضیه های تحقیق…………………………………………………………………………………………………………. ۱۲
۱-۷-۱- فرضیه اصلی اول………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲
۱-۷-۱-۱- فرضیه های فرعی…………………………………………………………………………………………………………. ۱۲
۱-۷-۲- فرضیه اصلی دوم………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲
۱-۸- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیر ها…………………………………………………………………………………………… ۱۳
۱-۸-۱- تعریف مفهومی متغیر ها…………………………………………………………………………………………………….. ۱۳
۱-۸-۲- تعریف عملیاتی متغیرها……………………………………………………………………………………………………… ۱۴
۱-۹- قلمرو تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۵
فصل دوم. ادبیات تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………. ۱۶
۲-۱- بخش اول: برند(نام تجاری) و ارزش ویژه برند…………………………………………………………………………… ۱۷
۲-۱-۱- مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۷
۲-۱-۲- برند(نام تجاری) ……………………………………………………………………………………………………………… ۱۷
۲-۱-۳- ریشه شناسی برند……………………………………………………………………………………………………………… ۱۸
۲-۱-۴- تاریخچه ……………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۸
۲-۱-۵- اهمیت نام تجاری……………………………………………………………………………………………………………… ۱۹
۲-۱-۶- تعریف نام تجاری……………………………………………………………………………………………………………… ۲۰
۲-۱-۷- انواع نام تجاری………………………………………………………………………………………………………………… ۲۱
۲-۱-۸- نقش نام تجاری در فروش و بازاریابی…………………………………………………………………………………… ۲۲
۲-۱-۹- وضعیت برندها در ایران…………………………………………………………………………………………………….. ۲۲
۲-۱-۱۰- برند خودرو…………………………………………………………………………………………………………………… ۲۳
۲-۱-۱۱- اهمیت برند داخلی…………………………………………………………………………………………………………. ۲۳
۲-۱-۱۲- ارزش ویژه برند……………………………………………………………………………………………………………… ۲۴
۲-۱-۱۳- تعاریف ارزش ویژه برند………………………………………………………………………………………………….. ۲۵
۲-۱-۱۴- ارزش ویژه برند در بازاریابی……………………………………………………………………………………………… ۲۶
۲-۱-۱۵- ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرفکننده ……………………………………………………………………………….. ۲۷
۲-۱-۱۶- روشهای ارزیابی برند……………………………………………………………………………………………………… ۲۷
۲-۱-۱۶-۱- رویکرد مشتری محور………………………………………………………………………………………………….. ۲۷
۲-۱-۱۶-۲- رویکرد مالی………………………………………………………………………………………………………………. ۲۸
۲-۱-۱۶-۳- رویکرد ترکیبی……………………………………………………………………………………………………………. ۲۸
۲-۱-۱۷- مدلهای ارزش ویژه برند…………………………………………………………………………………………………. ۲۹
۲-۱-۱۷-۱- مدل ارزش ویژه برند «کلر»…………………………………………………………………………………………… ۲۹
۲-۱-۱۷-۲- مدل ارزش ویژه برند «آکر»…………………………………………………………………………………………… ۳۱
۲-۱-۱۷-۳- مزیت روش «آکر»………………………………………………………………………………………………………. ۳۲
۲-۲- بخش دوم: کیفیت خدمات(کیفیت فیزیکی رفتار کارکنان)……………………………………………………………… ۳۳
۲-۲-۱- خدمات………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۳
۲-۲-۲- هفت ویژگی اصلی خدمات………………………………………………………………………………………………… ۳۳
۲-۲-۳- کیفیت…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۳
۲-۲-۴- مفهوم کیفیت……………………………………………………………………………………………………………………. ۳۴
۲-۲-۵- کیفیت خدمات…………………………………………………………………………………………………………………. ۳۴
۲-۲-۶- تعریف کیفیت خدمات……………………………………………………………………………………………………… ۳۵
۲-۲-۷- اجزاء تشکیلدهنده کیفیت خدمات………………………………………………………………………………………. ۳۵
۲-۲-۸- مدلهای ارائه شده در زمینه اندازهگیری کیفیت خدمات……………………………………………………………. ۳۶
۲-۲-۸-۱- مدل توسعه کارکردی کیفیت…………………………………………………………………………………………… ۳۶
۲-۲-۸-۲- مدل کویتی………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۶
۲-۲-۸-۳- مدل BSQ………………………………………………………………………………………………………………….. 36
۲-۲-۸-۴- الگوی کیفیت خدمت سلسلهمراتبی…………………………………………………………………………………… ۳۷
۲-۲-۸-۵- سرواکوال……………………………………………………………………………………………………………………. ۳۷
۲-۲-۹- رفتار کارکنان……………………………………………………………………………………………………………………. ۳۸
۲-۲-۱۰- عوامل تعیینکننده رفتار اخلاقی…………………………………………………………………………………………. ۳۹
۲-۲-۱۰-۱- عوامل فردی…………………………………………………………………………………………………………….. ۳۹
۲-۲-۱۰-۲- عوامل سازمانی………………………………………………………………………………………………………….. ۳۹
۲-۲-۱۱- رفتار کارکنان، رضایت و وفاداری مصرفکننده……………………………………………………………………… ۴۰
۲-۲-۱۲- محیط فیزیکی خدمات…………………………………………………………………………………………………….. ۴۰
۲-۲-۱۳- نقش نمایندگیهای خودرو در کیفیت خدمات……………………………………………………………………… ۴۱
۲-۲-۱۴- خدمات پس از فروش و رضایت مشتریان…………………………………………………………………………… ۴۳
۲-۳- بخش سوم: تناسب با خودپنداره ایدهآل…………………………………………………………………………………….. ۴۴
۲-۳-۱- خودپنداره……………………………………………………………………………………………………………………….. ۴۴
۲-۳-۲- تعریف خودپنداره……………………………………………………………………………………………………………… ۴۴
۲-۳-۳- خودپنداره از دیدگاه علم روانشناسی و روانپزشکی……………………………………………………………….. ۴۵
۲-۳-۴- سطوح خودپنداره……………………………………………………………………………………………………………… ۴۶
۲-۳-۵- خود ایدهآل……………………………………………………………………………………………………………………… ۴۶
۲-۳-۶- تناسب با خودپنداره ایدهآل و رضایت مصرفکننده…………………………………………………………………. ۴۷
۲-۴- بخش چهارم: هویت برند……………………………………………………………………………………………………….. ۴۸
۲-۴-۱- هویت برند ……………………………………………………………………………………………………………………. ۴۸
۲-۴-۲- تعاریف هویت برند…………………………………………………………………………………………………………… ۴۹
۲-۴-۳- ابعاد هویت نام تجاری……………………………………………………………………………………………………….. ۵۰
۲-۴-۴- دیدگاه مبتنی بر منابع در تعیین هویت نام تجاری……………………………………………………………………… ۵۱
۲-۴-۵- هویت برند و رضایت مشتری……………………………………………………………………………………………… ۵۱
۲-۴-۶- هویت برند و ارزش ویژه برند……………………………………………………………………………………………… ۵۲
۲-۵- بخش پنجم: تناسب با سبک زندگی………………………………………………………………………………………….. ۵۳
۲-۵-۱- سبک زندگی……………………………………………………………………………………………………………………. ۵۳
۲-۵-۲- تعریف سبک زندگی………………………………………………………………………………………………………….. ۵۳
۲-۵-۳- مؤلفههای سبک زندگی……………………………………………………………………………………………………… ۵۴
۲-۵-۴- سبک زندگی و اقتصاد……………………………………………………………………………………………………….. ۵۷
۲-۵-۵- سبک زندگی در سبز فایل……………………………………………………………………………………………… ۵۷
۲-۵-۶- سبک زندگی و طبقات اجتماعی………………………………………………………………………………………….. ۵۸
۲-۵-۷- سبک زندگی و رضایت مصرفکننده…………………………………………………………………………………… ۵۹
۲-۶- بخش ششم: آگاهی از برند……………………………………………………………………………………………………… ۶۰
۲-۶-۱- آگاهی از برند ………………………………………………………………………………………………………………… ۶۰
۲-۶-۲- تعاریف آگاهی از برند……………………………………………………………………………………………………….. ۶۱
۲-۶-۳- مطالعه صورت گرفته توسط «آکر» در مورد آگاهی از برند………………………………………………………… ۶۲
۲-۶-۴- نقش آگاهی از برند در ارزش ویژه برند………………………………………………………………………………… ۶۲
۲-۶-۵- آگاهی از برند و وفاداری مصرفکننده نسبت به برند……………………………………………………………….. ۶۴
۲-۷- بخش هفتم: رضایت مشتری……………………………………………………………………………………………………. ۶۵
۲-۷-۱- رضایت مشتری ……………………………………………………………………………………………………………….. ۶۵
۲-۷-۲- تعریف رضایت مشتری ……………………………………………………………………………………………………… ۶۵
۲-۷-۳- اهمیت رضایت مشتری………………………………………………………………………………………………………. ۶۶
۲-۷-۴- شاخصهای سنجش رضایت مشتری……………………………………………………………………………………. ۶۸
۲-۷-۵- مدیریت شکایات مشتریان………………………………………………………………………………………………….. ۶۹
۲-۷-۶- ارتباط رضایت و وفاداری برند…………………………………………………………………………………………….. ۶۹
۲-۸- بخش هشتم: وفاداری به برند………………………………………………………………………………………………….. ۷۱
۲-۸-۱- وفاداری به برند………………………………………………………………………………………………………………… ۷۱
۲-۸-۲- اهمیت وفاداری………………………………………………………………………………………………………………… ۷۲
۲-۸-۳- تعریف وفادار ی نام تجار ی……………………………………………………………………………………………….. ۷۳
۲-۸-۴- مدل های وفاداری مشتری………………………………………………………………………………………………….. ۷۳
۲-۸-۵- رویکرد های وفاداری ……………………………………………………………………………………………………….. ۷۵
۲-۸-۶- وفاداری و ارزش ویژه برند…………………………………………………………………………………………………. ۷۷
۲-۸-۷- وفاداری مشتریان در صنعت خودرو……………………………………………………………………………………… ۷۸
۲-۹- بخش نهم: پیشینه پژوهش………………………………………………………………………………………………………. ۷۹
۲-۹-۱- پیشینه داخلی پژوهش……………………………………………………………………………………………………….. ۷۹
۲-۹-۲- پیشینه بینالمللی پژوهش……………………………………………………………………………………………………. ۸۶
فصل سوم. روش اجرای تحقیق………………………………………………………………………………………………………… ۹۱
۳-۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………. ۹۲
۳-۲- روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………… ۹۲
۳-۳-جامعه آماری و حجم نمونه مورد تحقیق……………………………………………………………………………………. ۹۲
۳-۴- برآورد حجم نمونه………………………………………………………………………………………………………………… ۹۳
۳-۵- معرفی ابزارهای جمع آوری اطلاعات………………………………………………………………………………………… ۹۳
۳-۶- روایی و پایایی پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………… ۹۴
۳-۶-۱- روایی/ اعتبار پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………. ۹۴
۳-۶-۲- پایایی پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………………… ۹۴
۳-۸- روش آماری تجزیه و تحلیل اطلاعات …………………………………………………………………………………….. ۹۵
۳-۸-۱- مدل معادلات ساختاری……………………………………………………………………………………………………… ۹۵
۳-۸-۲- ارزیابی تناسب یا برازش مدل………………………………………………………………………………………………. ۹۶
فصل چهارم. تجزیه و تحلیل دادهها…………………………………………………………………………………………………… ۹۷
۴-۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………. ۹۸
۴-۲- روش تجزیه و تحلیل دادهها…………………………………………………………………………………………………… ۹۸
۴-۳- توصیف دادهها(آمار توصیفی)………………………………………………………………………………………………….. ۹۹
۴-۳-۱- مشخصات فردی………………………………………………………………………………………………………………. ۹۹
۴-۴- آمار توصیفی متغیرهای مورد مطالعه…………………………………………………………………………………………. ۱۰۲
۴-۴-۱- کیفیت فیزیکی………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۳
۴-۴-۲- رفتار کارکنان……………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۳
۴-۴-۳- تناسب/ خود پنداری ایدهآل………………………………………………………………………………………………… ۱۰۴
۴-۴-۴- هویت برند………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۴
۴-۴-۵- آگاهی از برند…………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۵
۴-۴-۶- تناسب/ سبک زندگی…………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۵
۴-۴-۷- رضایت مصرفکننده…………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۶
۴-۴-۸- وفاداری به برند………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۶
۴-۵- آمار استنباطی……………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۷
۴-۵-۱- ساخت ماتریس کوواریانس…………………………………………………………………………………………………. ۱۰۷
۴-۵-۲- آزمون فرضیههای اصلی و فرعی تحقیق……………………………………………………………………………….. ۱۰۸
۴-۵-۲-۱- فرضیه اصلی اول………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۸
۴-۵-۲-۲-فرضیه های فرعی………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۹
۴-۵-۲-۳- فرضیه اصلی دوم………………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۳
۴-۶- تحلیل بار عاملی…………………………………………………………………………………………………………………… ۱۱۳
۴-۶-۱- مدل مفهومی پژوهش در قالب مدل معادلات ساختاری…………………………………………………………….. ۱۱۵
۴-۶-۲- مدل تحقیق در حالت تخمین ضرایب T……………………………………………………………………………….. 116
۴-۷- شاخصهای برازش مدل………………………………………………………………………………………………………… ۱۱۷
فصل پنجم. نتیجهگیری و پیشنهادها…………………………………………………………………………………………………… ۱۱۸
۵-۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۱۹
۵-۲- نتیجهگیری…………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۱۹
۵-۲-۱- نتایج حاصل از آمار توصیفی……………………………………………………………………………………………….. ۱۲۰
۵-۲-۱-۱- نتایج ویژگیهای جمعیتشناختی……………………………………………………………………………………… ۱۲۰
۵-۲-۱-۲- نتایج آمار توصیفی متغیرهای مورد مطالعه………………………………………………………………………….. ۱۲۰
۵-۲-۲- نتایج حاصل از آمار استنباطی………………………………………………………………………………………………. ۱۲۱
۵-۲-۲-۱- نتایج حاصل از آزمون فرضیههای اصلی و فرعی تحقیق………………………………………………………. ۱۲۲
۵-۲-۲-۲- تحلیل بار عاملی…………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۴
۵-۲-۲-۳- شاخص های برازش مدل………………………………………………………………………………………………. ۱۲۵
۵-۳- پیشنهادات……………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۵
۵-۳-۱- پیشنهاد بر اساس نتیجه فرضیه اصلی اول ………………………………………………………………………………. ۱۲۵
۵-۳-۲- پیشنهاد بر اساس فرضیه های فرعی …………………………………………………………………………………….. ۱۲۵
۵-۳-۲-۱- پیشنهاد بر اساس فرضیه فرعی اول…………………………………………………………………………………… ۱۲۵
۵-۳-۲-۲- پیشنهاد بر اساس فرضیه فرعی دوم…………………………………………………………………………………… ۱۲۶
۵-۳-۲-۳-پیشنهاد بر اساس فرضیه فرعی سوم…………………………………………………………………………………… ۱۲۶
۵-۳-۲-۴- پیشنهاد بر اساس فرضیه فرعی چهارم……………………………………………………………………………….. ۱۲۶
۵-۳-۲-۵- پیشنهاد بر اساس فرضیه فرعی پنجم…………………………………………………………………………………. ۱۲۶
۵-۳-۲-۶-پیشنهاد بر اساس فرضیه فرعی ششم………………………………………………………………………………….. ۱۲۷
۵-۳-۳- پیشنهاد بر اساس فرضیه اصلی دوم……………………………………………………………………………………….. ۱۲۷
۵-۴- محدودیت های تحقیق…………………………………………………………………………………………………………… ۱۲۸
۵-۵- پیشنهاد برای تحقیقات آتی……………………………………………………………………………………………………… ۱۲۸
منابع……………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲۹
پیوست………………………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۴۲