اعضای سازمان و استفاده آنها از سیستم مدیریت عملکرد را در بر می گیرد. جنبه های رفتاری، پیرامون طریقی که در آن اعضای سازمان مدیریت عملکرد را به کار می گیرند، بحث کند. ابعاد تحلیل مدیریت عملکرد در جدول زیر به صورت خلاصه آمده (دی وال[1]– گریتسن، 2006 ، 26).
جدول ابعاد تحلیل مدیریت عملکرد
تفسیر
نوع
ابعاد
ردیف
* روش واضحی با مسؤولیتها و وظایف تعریف شده در تمام سطوح مدیریتی به کار بسته می شود.
ساختاری
ساختار مسئولیت
1
* اعضاء سازمان یک مجموعه از اطلاعات عملکردی مالی و غیر مالی را مورد استفاده قرار می دهند که تمرکز استراتژیک را از طریق به کار بستن عوامل بحرانی و شاخص های کلیدی عملکرد، مقدور می سازد.
ساختاری
محتوا
2
* اطلاعات عملکرد بایستی، بروز، به موقع و سازگار باشند.
ساختاری
تمامیت (کمال)
3
* گزارش های مدیریت و سیستم های مدیریت عملکرد به صورت مشروح و مفصل مورد استفاده قرار گرفته و اطلاعات مشروح عملکرد به آسانی از طریق سیستم های ICT قابل حصول اند.
رفتاری
قابلیت مدیریت
4
* اعضای سازمان بایستی در مورد نتایج شاخص های کلیدی عملکرد حوزه مسئولیت شان و همچنین کل سازمان، احساس مسئولیت کنند.
رفتاری
پاسخگویی
5
* مدیریت ارشد آشکارا درگیر عملکرد سازمان می شود و مشوق فرهنگ قوی و الزامات رفتاری آن خواهد بود.
رفتاری
شیوه مدیریت
6
* اطلاعات عملکرد در فعالیت های روزانه اعضای سازمان ترکیب و ادغام می گردد. بنابراین لازم است که این اطلاعات از فعالیت ها استخراج شوند.
رفتاری
جهت یابی
7
* ارتباطات پیرامون نتایج (از بالا به پایین و از پایین به بالا) اطلاعات، دانش و عملکرد را تسهیم می کند.
رفتاری
ارتباطات
8
* سایر سیستم های مدیریت در سازمان از قبیل سیستم منابع انسانی، با مدیریت عملکرد تنظیم و هماهنگ می شوند. بنابراین آنچه که اهمیت می یابد اینست که سازمان به طور منظم ارزیابی می شود و بر اساس آن سیستم پاداش تنظیم گردد.
_____
سازگاری و انطباق
9