وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه بازاریابی و توسعه فروش:چالش های بنگاههای کوچک

 
تاریخ: 03-08-98
نویسنده: مدیر سایت

 جهانی، سازمان ها ملزم به پاسخگویی به نیازهای مشتریان و اعمال نوآوری هستند. افزایش در رقابت جهانی سازمان ها را وادار به ارتقا دادن استانداردهای عملکرد در ابعاد بسیاری مانند کیفیت، هزینه، بهره وری، زمان معرفی کالا و جریان روان فعالیت ها کرده است. فشارهای متفاوت اعمال شده بر اس ام ای ها ناشی از ایجاد تطبیق در کیفیت مانند نرخ پایین کالای معیوب، ویژگی ها و خصوصیات محصول، عملکرد و قیمت رقابت پذیر است. توانایی یک سازمان برای حفاظت از یک کسب و کار قابل اعتماد در حال تولید و توسعه به منظور غلبه بر چالش های ذکر شده، یک شرط اساسی برای اطمینان از رقابت پذیر بودن در بلند مدت است.

 

 

2-13-6- چالش ها و محدودیت های بنگاه های کوچک و متوسط

اس ام ای ها معمولا گرایش به فعالیت در بازارهای جدید داخلی دارند و فعالیت های تخصصی نسبتا محدودی انجام می دهند. محدودیت هایی که این سازمان ها با آن مواجه اند عبارت است از منابع محدود،

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

ساختار سازمانی تخت، کمبود متخصصین فنی، کمبود نوآوری، دانش محدود و غیره. ساختار سازمانی تخت غالبا باعث دلسردی کارکنان می شود زیرا آنها قادر نخواهند تا اهداف میان مدت و بلند و مدت خود را درک کنند و این دلیل محددیت این سازمان ها در استخدام کارکنان با صلاحیت و دشوارتر از آن، نگه داشتن این کارکنان است.

چالش های اصلی که این سازمان ها برای رقابت در بازارهای جهانی با آن مواجه اند عبارتند از :

تکنولوژی ناکافی همانند کمبود در دیگر منابع
هزینه زیاد پروژه های توسعه محصول
نداشتن تکنیک های فروش موثر و تحقیقات بازار
فاصله اطلاعاتی میان فعالیت های تولید و بازاریابی همچنین کمبود بودجه برای استفاده از نرم افزارهای گران قیمت مانند سیستم ای آر پی[1]( سینگ و دیگران، 2008).
از دیگر چالش های اساسی اس ام ای ها توانایی در به روز کردن تکنولوژی، توسعه منابع انسانی، توسعه محصول جدید و در نهایت اداره زنجیره تامین[2] ، از طریق شراکت و همکاری با مشتریان، تامین کنندگان، توزیع کنندگان، رقبا و دیگر سازمان ها مانند شرکت های مشاوره ای و مراکز تحقیق می باشد.

همچنین توانایی در به روز کردن تکنولوژی، توسعه منابع انسانی، توسعه محصول جدید و در نهایت اداره زنجیره تامین[3] ، از طریق شراکت و همکاری با مشتریان، تامین کنندگان، توزیع کنندگان، رقبا و دیگر سازمان ها مانند شرکت های مشاوره ای و مراکز تحقیق از جمله چالش های اساسی است که اس ام ای ها با آن مواجه می شوند.

 

« پایان نامه ارشد مدیریت دولتی درباره ریسک های برونسپاری پروژه های تحقیق و توسعه در سازمان صنایع دریایی اصفهانپایان نامه کارشناسی ارشد رشته کشاورزی : بررسی مواد اصلاح کننده خاک »