پایه دانش به صورت یکپارچه مدیریت شوند.
الف)یافتن:نکات اساسی که دریافتن اطلاعات درست باید در زمان مناسب مدنظر قرارگیرندعبارت است از:آیاهمکاران میتوانندنیازهای اطلاعاتی خود را دقیق فرموله کنند؟آیامنبع وحاملان دانش مشخصاند؟آیاابزارکمی وقواعدموجودازجستجوی اطلاعات حمایت میکنند؟ آیا شالوده ساختاردانشی قابل فهم بوده وخوب سازماندهی شدهاند؟
ب)به کارگیری:به این معنااست که بتوان خلاقانه ومشتریگرایانه راهحلهای مناسب را به دست آورد. این امرازطریق پیشنهادراههای گوناگون برای استفاده ازدانشهای بالقوه انجام میشود.نکاتی که بایدبرای تحقق این موضوع موردتوجه قرارگیردعبارتانداز:جریان آزادایدهها درداخل سازمان، همکاری تنگاتنگ بخشهای مختلف سازمان و ایجادمکانهای (مجازی/فیزیکی) آزاد برای تبادل دانش و بروزخلاقیت در سازمان) یادگیری:بررسی درخصوص یافتن دلایل موفقیت یا عدم موفقیت پروژههای انجام شده به منظور لحاظ کردن نتایج آن در پروژههای آتی برای انجام اثربخش آنها.مواردی که دراین زمینه باید مورد توجه قرارگیرند عبارتانداز:ایجاداین تفکرکه یادگیری درسازمان به استفاده اثربخش درعمل منجرشودو در تمام سازمان جمعآوری تجربیات وآموختههابه
رسمیت شناخته شود.
ت)تسهیم: دراین فرآیند همکاران دانشهای خودرا به دیگران انتقال میدهندو این امرموجب گسترش پایههای دانش سازمانی میشود. دراین زمینه بایدگفت تبادل دانش در سازمان به زمان و بسترسازی مناسب نیازدارد، چرا که ممکن است،این حالت –به دلایل گوناگون-در برخی ازهمکاران ، احساس خطر رابرانگیزد. نکات اساسی درتبادل دانش عبارتنداز: همکاران برانگیخته شوند و مایل باشند که دانش خود راارایه دهند؛سیستمهاوساختارها از فرآیند انتقال دانش حمایت کنند؛ درتمام سازمان تبادل دانش رسمیت یافته واز آن حمایت کنند؛