وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه نقش ویژگی اخلاقی مدیران در افزایش اعتماد شهروندان

 
تاریخ: 03-08-98
نویسنده: مدیر سایت

1-5-  فرضیات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….5
1-6 – ساختارتحقیق…………………………………………………………………………………………………………………….5
1-7- جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………………………….6
1-8- نمونه آماری………………………………………………………………………………………………………………………..6
1-9-چگونکی جمع آوری داده………………………………………………………………………………………………………6

1- 10-تعیین حجم نمونه………………………………………………………………………………………………………………8
1-11- ابزار گرد آوری اطلاعات…………………………………………………………………………………………………….8
1-12-روش های تجزیه و تحلیل داده ها………………………………………………………………………………………..8
1-13-قلمرو مکانی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………….9
1-14-قلمرو زمانی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………….9
 
فصل دوم: تئوری تحقیق
 
2-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….11
2-2- مدیریت با هوش اخلاقی……………………………………………………………………………………………………12
2-3- اصول هوش اخلاقی در مدیریت…………………………………………………………………………………………13
2-4-  رفتار اخلاقی……………………………………………………………………………………………………………………14
2-5-اهمیت و ضرورت بحث های اخلاقی……………………………………………………………………………………14
2-6-  مسایل اخلاقی در مدیریت…………………………………………………………………………………………………15
2-7-ویژگی مسایل اخلاقی در مدیریت………………………………………………………………………………………..17
2-8-تجزیه و تحلیل مسایل اخلاقی در مدیریت…………………………………………………………………………….18
2-9-اقتصاد و اخلاق مدیریت……………………………………………………………………………………………………..19
2-10-حقوق و اخلاق مدیریت……………………………………………………………………………………………………19
2-11-فلسفه و اخلاق مدیریت……………………………………………………………………………………………………20
2-12-محتوای مدیریت اخلاقی و تاثیر اقتصاد در آن……………………………………………………………………..20
2-13- قانون و اخلاق

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

مدیریت……………………………………………………………………………………………………21
2-14- انتخاب مدیریت اخلاقی…………………………………………………………………………………………………..24
2-15- ویژگی­ها و شرایط اجرایی قانون………………………………………………………………………………………..25
2-16- قانون و اخلاق در مدیریت……………………………………………………………………………………………….26
2-17- زمینه ی شکل­گیری قانون…………………………………………………………………………………………………27
2-18- اصول پنجگانه اخلاق رهبری………………………………………………………………………………………….30
2-19- تاریخچه و سوابق موضوع………………………………………………………………………………………………..31
 
فصل سوم: روش شناسی تحقیق
 
3-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….34
3–2 روش تحقیق …………………………………………………………………………………………………………..34
3-3-متغیرها و فرضیات پزوهش………………………………………………………………………………………………….36
3-4-روش جمع­آوری اطلاعات…………………………………………………………………………………………………..37
3-5-جامعه آماری و نمونه ی آماری…………………………………………………………………………………………….37
3-6-ابزار گردآوری اطلاعات………………………………………………………………………………………………………39
3-7-پایایی و روایی پرسش نامه………………………………………………………………………………………………….41
3-8- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات…………………………………………………………………………………………..43
 
فصل چهارم: یافته­های تحقیق
 
4-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………46
4-2- آمار توصیفی…………………………………………………………………………………………………………..46
4-3-  آمار استنباطی………………………………………………………………………………………………………..50
4-4- تحلیل جانبی…………………………………………………………………………………………………………………….69
 
فصل پنجم: خلاصه و نتیجه­گیری
 
5-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………….75
5-2-نتایج حاصل از تحلیل داده­ها………………………………………………………………………………………………..75
5-4- ارایه ی پیشنهادات……………………………………………………………………………………………………………..80
 
پیوست­ها
پرسشنامه……………………………………………………………………………………………………………………………………83
 
منابع و مآخذ
 
منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………………………….85
منابع غیرفارسی…………………………………………………………………………………………………………………………..86
 
 
فهرست جدول­ها
 
3-1. جدول: مقیاس طیف لیکرت…………………………………………………………………………………………………40
3-2. جدول: ترکیب سئوالات پرسشنامه………………………………………………………………………………………..40
3-3. جدول: ضریب اعتماد با روش آلفاکرونباخ……………………………………………………………………………..42
4-1. جدول: جنسیت پاسخ دهندگان…………………………………………………………………………………………….47
4-2. جدول: فراوانی مربوط به سن پاسخ دهندگان…………………………………………………………………………48
4-3. جدول:.فراوانی مربوط به تحصیلات پاسخ دهندگان………………………………………………………………..49
4-4. جدول: ضریب همبستگی امانتداری و اعتماد شهروندان به شهرداری ماهشهر……………………………..51
4-5. جدول: ضریب تعیین، خطای معیار تخمین و آماره دوربین- واتسون…………………………………………52
4-6. جدول: تجزیه و تحلیل آنوا………………………………………………………………………………………………….52
4-7. جدول: ضرایب و رگرسیون امانتداری و اعتماد……………………………………………………………………….53
4-8. جدول: ضریب همبستگی خدمتگزاری و اعتماد شهروندان به شهرداری ماهشهر………………………….54
4-9. جدول: ضریب تعیین، خطای معیار تخمین و آماره دوربین- واتسون…………………………………………55
4-10. جدول: تجزیه و تحلیل آنوا………………………………………………………………………………………………..56
4-11. جدول: ضرایب رگرسیون خدمتگزاری و اعتماد……………………………………………………………………56
4-12. جدول: ضریب همبستگی مسئولیت پذیریو اعتماد شهروندان به شهرداری………………………………..57
4-13. جدول: ضریب تعیین، خطای معیار تخمین و آماره دوربین- واتسون……………………………………….58
4-14. جدول: تجزیه و تحلیل آنوا………………………………………………………………………………………………..59
4-15. جدول: ضرایب رگرسیون مسؤلیتپذیریو اعتماد……………………………………………………………………………59
4-16. جدول: ضریب همبستگی عدالت واعتمادشهروندان بهشهرداری ماهشهر…………………………………………….60
4-17. جدول: ضریب تعیین، خطای معیار تخمین و آمارۀ دوربین – واتسون (متغیر عدالت)…………………………..61
4-18. جدول: تجزیه و تحلیل آنوا………………………………………………………………………………………………..62
4-19. جدول: : ضرایب رگرسیون مسئولیت پذیری و اعتماد……………………………………………………………62
4-20. جدول: ضریب همبستگی تکریم ارباب رجوع و اعتماد شهروندان به شهرداری ماهشهر…………….63
4-21. جدول: ضریب تعیین، خطای معیار تخمین و آماره دوربین- واتسون……………………………………….64
4-22. جدول: تجزیه و تحلیل آنوا………………………………………………………………………………………………..65
4-23. جدول: ضرایب رگرسیون عدالت و تکریم ارباب رجوع………………………………………………………..65
4-24. جدول: ضریب همبستگی ویژگی­های اخلاقی مدیران و اعتماد شهروندان به شهرداری………………66
4-25. جدول: ضریب تعیین، خطای معیار تخمین و آماره دوربین- واتسون……………………………………….67
4-26. جدول: تجزیه و تحلیل آنوا………………………………………………………………………………………………..68
4-27. جدول: ضرایب رگرسیون عدالت و ویژگی­های اخلاقی مدیران………………………………………………68                                4-28. جدول:خلاصه نتایج فرضیات تحقیق…………………………………………………………………………………..69
4-29. جدول: آمار توصیفی مربوط به آزمون  تی…………………………………………………………………………..70
4-30. جدول: آمار استنباطی مربوط به آزمون تی……………………………………………………………………………70
4-31. جدول: فراوانیپاسخ دهندگان زن و مرد با توجه به متغیر اعتماد شهروندان به شهرداری …………….71
4-32. جدول: آزمون مقایسه میانگین مردان و زنان با توجه به متغیر اعتماد شهروندان به شهرداری……….71
4-33. جدول: تحلیل واریانس یک طرفه……………………………………………………………………………………….72
4-34. جدول: تحلیل واریانس یک طرفه……………………………………………………………………………………….73
5-1. جدول: خلاصه نتایج متغیرهای جمعیت شناسی……………………………………………………………………..76
5-2. جدول: خلاصه نتایج فرضیات پژوهش………………………………………………………………………………….79
 
 
فهرست شکل­ها
عنوان صفحه
2-1. شکل: نقطه اشتراک بین استانداردهای اخلاقی و الزامات قانونی………………………………………………..27
4-1. شکل: نمودار جنسیت پاسخ دهندگان…………………………………………………………………………………….48
4-2. شکل: نمودار توزیع فراوانی مربوط به سن پاسخ دهندگان……………………………………………………….49
4-3. شکل: نمودار فراوانی مربوط به تحصیلات پاسخ دهندگان……………………………………………………….50
4-4. شکل: توزیع خطاهای رگرسیونی………………………………………………………………………………………….52
4-5. شکل: توزیع خطاهای رگرسیونی………………………………………………………………………………………….55
4-6. شکل: توزیع خطاهای رگرسیونی………………………………………………………………………………………….58
4-7. شکل: توزیع خطاهای رگرسیونی………………………………………………………………………………………….61
4-8 . شکل: توزیع خطاهای رگرسیون………………………………………………………………………………………….64
 
 
چکیده:
     هدف از انجام این تحقیق بررسی نقش و تأثیر اخلاق مدیران در افزایش میزان اعتماد شهروندان ماهشهر به شهرداری است. این تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی از لحاظ هدف بوده و از نوع تحقیقات توصیفی است. جامعه آماری این تحقیق شهروندان ماهشهری است که با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی، 271 نفر از مراجعه کنندگان به شهرداری در مدت دو هفته مورد پرسش قرار گرفتند. ابزار اصلی تحقیق پرسشنامه بوده که روایی آن توسط پانلی از متخصصان در دو بخش روایی ظاهری و محتوا احراز گردیده است و پایایی آن بوسیله ضریب آلفای کرونباخ برای بخش­های مختلف احراز گردید.پس از تکمیل پرسشنامه­ها، مراحل تجزیه و تحلیل داده­ها در دو بخش توصیفی و استنباطی صورت گرفت. نتایج بدست آمده از تحلیل­های توصیفی نشان می­دهد که 68 درصد از پاسخگویان مرد و 38 درصد دارای تحصیلات لیسانس بوده و بیشترپاسخگویان در بازه سنی 41 تا 50 سال قرار دارند.
     نتایج حاصل از آزمون­های فرضیات تحقیق نشان می­دهد که در بین تمامی موارد مطرح شده در فرضیات تحقیق، ارتباط مثبت وجود دارد. همچنین فرضیه اصلی پژوهش که ارتباط ویژگی­های اخلاقی مدیران و اعتماد شهروندان به شهرداری ماهشهر است نیز ارتباط مثبت و معنی­دار است.
     پژوهش حاضر نشان می­دهد که خدمتگزاری، بیشترین رابطه را با اعتماد شهروندان به شهرداری ماهشهر دارد به عبارتی شهرداری ماهشهر از طریق خدمتگزاری، اعتماد بیشتری در میان مشتریان ایجاد کرده است.
کلمات کلیدی: اخلاق مدیران، اعتماد شهروندان، خدمتگزاری.    
 

مقدمه
     کارهایی که به آنها کار اخلاقی گفته می­شود فرقشان با کار عادی این است که قابل ستایش و تحسین­اند. به عبارت دیگر یعنی انسان برای آنها ارزش قایل است. تفاوت کار اخلاقی با کار طبیعی در این است که کار اخلاقی در وجدان هر بشری دارای ارزش است( مطهری، 1366). مکتب انسان ساز اسلام به دنبال تربیت خلیفه الهی، یعنی انسان الهی که مظهر صفات حق تعالی است، برای رسیدن به این هدف عالی، مجموعه­ای از دستورات الهی در قالب اعتقادات، احکام و اخلاق بیان شده است. با توجه به جامعیت و فراگیر بودن اسلام به عنوان آیین زندگی، نوع نگاه اسلام به مدیریت مشخص خواهد شد. مدیریت از مهمترین مباحث جهان امروز است که با آن می­توان به دنیای بشریت کمک­های شایانی کرد زیرا جامعه بشری برای رسیدن به هدف به مدیرانی احتیاج دارد که هم هدف را خوب بشناسند و هم ابزار رسیدن به آن هدف را. همانطور که استاد مطهری می­فرمایند: مدیریت صحیح از ضعیف­ترین ملت­های دنیا قوی­ترین ملت­ها را می­سازد.
     بنابراین اسلام مکتبی است هدفمند و هدف آن تقرب به خداست. مدیریت اسلامی هم جزیی از این برنامه­ها است. مدیر در مدیریت اسلامی نقش الگو دارد لذا داشتن یک سری خصوصیات و ویژگی­ها که بیانگر کفایت و شایستگی او برای مدیریت است مدنظر قرار می­گیرد که عبارتند از: اخلاص، رهبری، آگاهی و قدرت، خودسازی، امانتداری، خدمتگزاری، عدالت، وجدان کاری و … (فروزنده دهکردی و جوکار، 1386). 
 

تعریف مساله و بیان موضوع تحقیق
اخلاق در علم مدیریت به تازگی مطرح و جذابیت خاصی برای محققین این رشته علمی فراهم نموده و چشم­انداز تحقیقاتی فراوانی برای آن می­توان متصور بود. علم مدیریت به دلیل ماهیت استراتژیک آن در کمک به تصمیم­گیری در حوزه انسانی نسبت به سایر علوم از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که هر تصمیم در این حوزه می تواند به اقشار مختلف جامعه، محیط و طبیعت

« سمینار ارشد رشته برق مخابرات: بررسی و کاربرد رادار SAR در ماهواره های تصویربرداریتوافق درباره نحوه ملاقات با طفل//پایان نامه حضانت فرزندان »