وبلاگ

توضیح وبلاگ من

منبع پایان نامه : وظایف و مسئولیت‌های دادستان کل کشور در رابطه با سایر سازمان‌ها و امور نظارتی

 
تاریخ: 23-02-00
نویسنده: مدیر سایت

۹وظایف و مسئولیت‌های دادستان کل کشور در رابطه با سایر سازمان‌ها و امور نظارتی

 ۲-۹-۱در مورد زندان‌ها

۱ـ حق ورود به زندانها؛ تبصره ۱ ماده ۳۱ آیین نامه قانونی و مقررات اجرائی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی کشور مصوب ۱۳۷۲:

«مقامات مجاز برای ورود به زندان‌ها و مؤسسات تامینی و تربیتی عبارتند از : رئیس قوه قضـائیه، وزیر دادگستری، رئیس دیوانعالی کشور، دادستان کل کشور، رئیس سازمان، قائم مقام و معاونانش، ‌مدیران کل زندان‌ها و معاونان آنها، بازرسان اعزامی قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها، بازرسان کل کشور طبق ابلاغ صادره، رؤســای دادگستری، دادستانها، دادیاران ناظر زندان رئیس دادگاه بخش مستقل و رؤسای دادگاهها در ارتباط با پرونده های مطروحه نزد آنان در حوزه قضائیه خود».

۲ـ تعیین نماینده جهت عضویت در هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان تهران

 

۲-۹-۲  در مورد ستاد مبارزه با مواد مخدر

عضویت در ستاد مبارزه با مواد مخدر ( شرکت در کمیسیون مرکزی فروش معاضدت قضائی هدایت عملیاتی و امور بین‌المللی و امور حقوقی)

ماده ۳۳ قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب ۱۳۷۶ : « به منظور مبارزه با قاچاق مواد مخدر از هر قبیل و مبارزه با تولید و خرید و فروش و استعمال آنها و نیــز مـوارد دیگری که در این قانون ذکر شده است ستادی به ریاست رئیس جمهور تشکیل و تمام عملیات اجرائی و قضائـی در این ستاد متمرکز می‌شود . اعضای ستاد به شرح زیرند : رئیس جمهور که رئیس ستاد خواهد بود و می تواند برای اداره جلسات ستاد مــبارزه با مواد مخدر یکی از معاونان خود را به نمایندگی تعیین کند، دادستان کل کشور، وزیر کشور، وزیر اطلاعات، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مدیر عامل صدا و سیما، فرمانده مرزی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، دادستان انقلاب اسلامی تهران، سرپرست سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی و وزیر آموزش و پرورش.

دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی قضائی ـ انتظامی مبارزه با موادمخدر نیز در دادستانی کل کشور مستقر می باشد .

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

۳-۹-۲ کانون وکلا

احاله پرونده تخلف اعضاء هیئت مدیره کانون وکلاء و دادرسان و دادستان دادگاه انتظامی وکلاء به دادگاه عالی انتظامی قضات

الف ـ ماده ۲۱ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری  « در مواردی که وزیر دادگستری در امور مربوط به وظائف یکــی از افراد هیئت مدیره کانون و یا دادرسان و دادستان دادگاه انتظامی وکلاء تخلفی مشاهده کند، رسیدگی به امر را به دادستان دیوان عالی کشور ارجاع می‌کند. دادستان کل به وسیله‌ای که مقتضی بداند تحقیقات کرده در صورتی‌که تخلف را محرز دانست پرونده را به منظور رسیدگی به دادگاه عالی انتظامی قضات احاله خواهد کرد».

ماده ۹۶ آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری:

«مرجع شکایت انتظامی از دادرسان دادگاه انتظامی و دادستان و معاونین ایــشان و رؤســــاء و اعضاء شـــعب و کمیسیونها راجع به انجام وظایفشان هیئت مدیره است و در صورت احراز تخلف پرونده نزد دادسـتان کل فرستاده می‌شود که به ترتیب مقرر در ماده ۲۱ لایحه استقلال کانون عمل شود».

« رئیس کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فضای سایبریامور نمایندگی‌ها و عضویت در مجامع و کمیسیون‌های مرتبط با حقوق عامه »