وبلاگ

توضیح وبلاگ من

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک

 
تاریخ: 21-07-98
نویسنده: مدیر سایت


تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
1-1- چکیده:
انتقال گرما بین یک سطح صلب و جریان گاز از روی آن با استفاده از میدان الکتریکی با ولتاژ بالا می تواند افزایش یابد. پدیده الکترو هیدرودینامیک (FHD) بر اثر اعمال ولتاژهای الکتریکی بالا به سیالات دی الکتریک ایجاد می شود و در اثر آن در سیال یونیزاسیون محلی رخ داده و یون های تولید شده به طرف الکترود با پلاریته مخالف شروع به حرکت می کنند. این یون ها در اثر برخورد با مولکول های خنثی سیال مومنتم خود را به آن ها منتقل نموده و در نتیجه نیروی بدنه ای در سیال ایجاد می نمایند. در کار حاضر جریان ورقه ای در داخل کانال مستطیلی عریض مورد بررسی قرار گرفته است. کانال به شکل افقی قرار گرفته است و به جز سطح صفحه بالائی آن سایر سطوح عایق کاری شده است و هوای سرد ورودی به کانال توسط سطح بالائی گرم می شود. برای ایجاد نیروی الکترو هیدرودینامیک از الکترودهای سیمی ولتاژ بالا قرار داده شده در وسط کانال استفاده شده است. برای حل سیستم معادلات دیفرانسیل جزئی حاکم بر مساله از روش گسسته سازی المان محدود گارکین استفاده گردیده است. در کار حاضر جریان سیال در محدوده های رینولدز ورقه ای و مرحله انتقال مورد توجه است. ولتاژ اعمالی نیز در محدوده 20 تا 40

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

کیلوولت قرار دارد. نتایج به دست آمده توافق خوبی با نتایج تجربی دارند. نتایج تا حدود 2.75 برابر افزایش نرخ انتقال حرارت را در اعداد رینولدز پایین نشان می دهند. این افزایش انتقال حرارت را می توان به جریان های ثانیوه ایجاد شده توسط باد کرونا نسبت داد.
2-1- مقدمه:
امروزه با توجه به محدود بودن منابع مختلف انرژی و پایان پذیری آنها، و همچنین حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی بیشتر آن، انواع روش های بهره وری در مصرف انرژی به صورت جدی در دستور کار دولت ها، سازمان ها و محققان قرار گرفته است.
یکی از راه های معقول بهینه سازی مصرف انرژی افزایش آهنگ انتقال گرما در سیستم هایی است که افزایش آهنگ انتقال گرما در آن سیستم ها مهم و مطلوب است، زیرا با این کار به طور مثال در مبادله کن های گرما که هدف ما گرم نمودن یا سرد نمودن یک سیال توسط یک سیال گرم یا سرد دیگر است، حجم مبادله کن و به دنبال آن حجم یک سیال عامل و در نهایت میزان مصرف انرژی

« دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتیپایان نامه ارشد:طراحی و شبیه سازی کنترل کننده پیش بین مبتنی برمدل فازی-عصبی سیستم های غیرخطی چند متغیره با استفاده ازبهینه سازی گرادیان کاهشی »