وبلاگ

توضیح وبلاگ من

سمینار ارشد برق قدرت: کنترل برداری موتور القایی با استفاده از مبدل ماتریسی

 
تاریخ: 03-08-98
نویسنده: مدیر سایت

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
مهندسی برق – قدرت
عنوان:
کنترل برداری موتور القایی با استفاده از مبدل ماتریسی
برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده:
کنترل سرعت موتورهای القایی با استفاده از مبدل های رایج AC-DC-AC انجام می شود که این مبدل ها دارای معایبی هستند. از جمله این معایب نیاز این مبدل ها به خازن الکترولیتی باس DC می باشد که باعث افزایش حجم و وزن مبدل می شود. همچنین این مبدل ها به عناصر ذخیره کننده انرژی نیاز دارند تا بتوانند شکل موج های خروجی و ورودی مناسبی داشته باشند. برخلاف اینورترها، در مبدل های ماتریسی نیازی به خازن باس DC و عناصر ذخیره کننده انرژی وجود ندارد. علاوه بر آن، این مبدل ها دارای مزایایی هستند که کارایی آنها را برای کنترل موتور القایی بالا می برد. از جمله این مزایا، توانایی تنظیم ضریب قدرت برابر با یک برای ورودی مبدل ماتریسی می باشد. همچنین توانایی کار 4 ناحیه ای گش

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

تاور – سرعت و داشتن شکل موج های ورودی و خروجی سینوسی از مزایای دیگر این مبدل ها می باشند. در این پایان نامه ابتدا ساختار ریاضی کنترل برداری موتور القایی بررسی شده و سپس روش های کنترل برداری مستقیم و غیرمستقیم موتور القایی توضیح داده شده است. همچنین ساختارهای مختلف مبدل های ماتریسی و اصول حاکم بر کنترل این مبدل ها توضیح داده شده است. روش های مدولاسیون بردار فضایی، بهینه بردار فضایی، روش Venturini و بهبود یافته آن توضیح داده شده است. سپس کنترل برداری موتور القایی با استفاده از منبع سینوسی ایده آل انجام شده و شکل موج جریان، ولتاژ، گشتاور و 

« دانلود پایان نامه ارشد :توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی پیرامون کلانشهرهادانلود پایان نامه ارشد : ارتباط چندشكلی GSTO2 با كاتاراكت »