وبلاگ

توضیح وبلاگ من

– مزایای سرمایه­ گذاری در بورس

 
تاریخ: 21-07-98
نویسنده: مدیر سایت

الف- نبود حد سرمایه مجاز

به نحوی که هر فردی با هر میزان سرمایه امکان ورود به این بازار را خواهد داشت.

قابلیت نقدشوندگی بالا
این قابلیت موجب گردیده تا در شرایط عادی ورود و خروج افراد به این بازار در کمتر از چند روز فراهم گردد. که یقیناً با توسعه الکترونیکی بازار این مدت توانسته است به چند ساعت تقلیل نماید که تقریباً چنین وضعیت مشابه­ای به ندرت در سایر رویه­های سرمایه گذاری یافت می­شود(صالحی و منش، 2011).

بازده بالاتر
بازدهی بالاتر از منابع پربازده شناخته شده در بازارهای مشابه، با در نظر گرفتن ریسک بهینه

د- تب گسترش این بازار

که به عنوان عامل نادیدنی، بازار امروز ایران را فراگرفته و همچنان تا ظرفیت نهایی و تعادل، گام­های بسیار بزرگی در پیش رو خواهد داشت.

ظرفیت­های باز موجود
به نحوی که علیرغم تمام رشدهای این بازار همچنان ظرفیت­های رشد فوق­العاده بکر و دست نخورده­ای وجود دارد، که سیاست­های خصوصی­سازی دولت نیز بعنوان یکی از اهداف

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

کلان اقتصادی در واقع تقویت کننده این موضوع می­باشد (بدری و رمضانیان، 1389).

 

2-2-6- مزایای ورود به بورس برای شرکت­ها

استفاده از معافیت­های مالیاتی، شرکت­هایی که در بورس مورد پذیرش قرار می­گیرند مادامی­که از لیست سازمان بورس اوراق بهادار خارج نگردیده باشند، می­توانند نسبت به نرخ مقطوع مالیات حداقل از10% معافیت مالیاتی بهره­مند گردند.
در بورس به جهت تمرکز سرمایه که با هدف مشارکت در حقوق شرکت­های مورد پذیرش صورت گرفته و تشکیل یک بازار هدفمند را داده است، امکان افزایش سرمایه بسیار ساده­تر از حالتی است که در شرکت­ها در خارج از بورس به این امر اقدام می­ورزند. چرا که مجبور خواهند بود تا برای افزایش سرمایه به دنبال شرکای جدید، که بعضاً با چانه­زنی نیز همراه خواهد بود و منجر به افزایش هزینه­های مرتبط با توسعه را فراهم خواهد گردانید مواجه گردند(خالید و امجد، 2012).
انتشار اوراق قرضه که براساس قانون تجارت به شرکت­های سهامی عام این اجازه داده شده و طبعاً حضور در یک بازار متمرکز این امر را به نحو چشمگیری تسهیل خواهد نمود.
به روزرسانی ارزش واقعی شرکت که این موضوع می­تواند انعکاس دهنده نگرش یک بازار متخصص نسبت به آتیه شرکت مورد بررسی باشد و کاملاً واضح خواهد بود که این امر توانایی ارایه خط­مشی مدیریتی به مجموعه مدیران شرکت­های بورسی را در راهبرد اهداف خود فراهم خواهد ساخت.
ورود به بورس و عبور از فیلترهای نظارتی و کنترلی آن بعضاً موجب کسب وجهه و اعتبار برای شرکت­های پذیرفته شده را فراهم ساخته که این امر می­تواند موجبات یکسری منافع نادیده­ای را برای این شرکت­ها فراهم آورد(اسلیمن[1]، 2012).
 

2-2-7- مؤلفه­های اصلی بورس اوراق بهادار

1- تالار بورس

جایی است که کارگزاران به خرید و فروش سهام می­پردازند که به دو بخش تالار اصلی و تالار فرعی تقسیم می­شود. همچنین برای آگاهی مردم در تالار بورس تابلویی نمایانگر قیمت لحظه­ای هر سهم 

« دانلود متن کامل پایان نامه برنامه ریزی شبکه های توزیع فعال با در نظر گرفتن چندین حالت بهره برداری از منابع تولید پراکندهکارت امتیازی متوازن »